Whiskey Startet 16.Juli.2017 Link til dette innlegget Startet 16.Juli.2017 Oppdaget når vi mest trengte dem at alle tre vindusvikerne bare vil kjøre noen sek før de tar automatsikringen. De står på hver sin kurs. Hjalp å skvette zalo på ruta, så virker som om de enten er blitt trege eller kan automatsikringer gå ut på dato? Hvor mange ampere sikring bør de ha? Noen tips? Rart det er alle tre... her er visker motoren... Sitér dette innlegget Baltic-pappa Link to post
hentor Svart 16.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2017 Mekanismen trenger kanskje en dose (salt)vannfast fett? Fettet hjelper både mekanismen og å holde fukt unna elektronikk. Sitér dette innlegget Link to post
Stella Polaris Svart 17.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2017 (redigert) Automatsikringer holder vanligvis bra. Det er ikke noen god løsning å øke styrken på dem. Derimot vil slike motorer gradvis øke strømtrekket dersom overføringene ikke vedlikeholdes (smøres) Redigert 17.Juli.2017 av Stella Polaris (see edit history) Sitér dette innlegget Båthavn: Onsøy Marina, Gressvik Totalmedlem av RS Lagune, Sigyn, nå Stella Polaris Brukererfaring: Yamaha, Marna, Volvo og Yanmar Link to post
Sjøfare Svart 17.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2017 God start å begynne med smøring ja. Litt rart at det er alle 3, og at de plutselig har begynt med dette. Har disse motorene feks felles minus kan det være dårlig kontakt et sted. Ved lav spenning kan disse motorene prøve å kompensere med høyere strømtrekk. Sjekk evt spenning på motorene. Lav spenning kan også forklare lav fart / at de oppleves trege. Har noe blitt gjort med ledningene i det siste er jo det en grei ting å dobbeltsjekke (syns jeg skimter nyeste type Wagoklemmer der). Sitér dette innlegget Link to post
Whiskey Svart 17.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2017 Ja har vært og koblet opp solcellepanel, men de er koblet rett i en regulator, burde ikke ha noe sammenheng. Men la merke til nå at den ene viskeren parkerer om den ikke er parkert,når jeg skrur på den andre . Mystisk. Glemte potmeter hjemme da vi dro på ferie, typisk. Får klare oss til vi kommer hjem... viskerarmene sitter dønn på akslingene så tror jeg må kappe de av for å komme til med noe fett.. så da er vi like langt.. Sitér dette innlegget Baltic-pappa Link to post
Stella Polaris Svart 17.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2017 Det du observerer om at den ene parkerer den andre kan indikere at du har en dårlig kontakt et sted. Sjekk minuskontakten mot pusserne. Samme problemstilling som når du ser "rare" lyseffekter på spesielt bilhengere :-) Sitér dette innlegget Båthavn: Onsøy Marina, Gressvik Totalmedlem av RS Lagune, Sigyn, nå Stella Polaris Brukererfaring: Yamaha, Marna, Volvo og Yanmar Link to post
Stella Polaris Svart 22.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2017 hvordan har det gått? Sitér dette innlegget Båthavn: Onsøy Marina, Gressvik Totalmedlem av RS Lagune, Sigyn, nå Stella Polaris Brukererfaring: Yamaha, Marna, Volvo og Yanmar Link to post
Whiskey Svart 25.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2017 Fortsatt på tur, har ikke noe multimeter med, klarer oss hjem med en visker, så får jeg feilsøke litt når vi kommer hjem. Risikerer å shorte noe annet inni der om jeg begynner å rote på måfå... ? veldig mange ledninger Sitér dette innlegget Baltic-pappa Link to post
Stella Polaris Svart 25.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2017 Takk for svar, fortsatt god tur :-) Sitér dette innlegget Båthavn: Onsøy Marina, Gressvik Totalmedlem av RS Lagune, Sigyn, nå Stella Polaris Brukererfaring: Yamaha, Marna, Volvo og Yanmar Link to post
Golden Gate 37 Svart 26.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2017 Burde vel komme av litt tørrgang i gjennomføringen, forsøk å sprye med litt motormann på boks (WD40/5-56) Sitér dette innlegget Før skjønte jeg ingenting - nå skjønner jeg ikke det heller Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.