Jump to content

Dekksluke som tåler å bli tråkket på, hvor finner jeg det ?

Traale

Recommended Posts

Janoho skrev 8 minutes ago:

Ikke sett men har du tenkt på sjøsprøyt/regnvann, hvordan vil du drenere ut dette?

hvis det skal være dreneringshull i bunnen av brønnen vil jo tauverket alltid være vått.

også renner det ned vann hver gang du åpner dem i regnvær

Det er helt vanlig med oppbevaringsrom i baugen, og alle de jeg har sett har dreneringshull ut over vannlinjen. Tau og kjetting tørker etter hvert, og det er ikke mye vann som slår inn gjennom dreneringshullet. Setter man et "skjold" foran dreneringshullet så unngår man det meste av vann inn gjennom hullet.

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Ja, har det selv med dreninering på laveste punkt, men det han spør om er jo vanskelig, det vil bli en luke med ramme som skrus i dekk og deretter flush luke i denne, skal han ha fullstendig flush må den jo felles ned eller støpes i dekket slik at den ikke bygger noe

oppfattet som viktig at den ikke stakk opp over dekk

På den forrige båten hadde jeg en aluminiumsluke som var felt ned i dekket.

Dvs at det var en flens på 2mm som lå oppå dekk og lokket til luken var felt ned i rammen på luken.

Så var der et lite hull i lokket for å åpne.

Siden det er på fordekket er det greit å ikke ha noe mer å sparke borti.

Det er også greit å ikke gå gjennom luken når en hopper inn på dekk...

Det er drenering i bunn, så den trenger ikke å være tett, har vært kjettingrom til ankervinchen foran.

Har sjekket alle båtutstyr leverandørene, men de har bare luker i ABS plast.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...