Jump to content

VP MD17, begynner å gå ujevnt etter ca 2 timer


Elsker Havet

Recommended Posts

Har problemer med at min båt nidelv 24 med Volvo penta  17 md 36 hk. Går fint i ca 2 timer, så begynner den å flyge opp å ned på turtall. Hvis jeg sakker ned får jeg ikke med gassen igjen å den stopper.  Står jeg i 20 min, så starter båten å går fint i 2 nye timer. Har tatt ut termostaten.  Har dette noe å si??? Hva kan problemet være. Skiftet også diesel filter.  Der var det vann , men etter 2 gangs skifting av filtere, så var det minimalt.  Hva er problemet?? 

 

Kommentar fra moderator:
Tittelen er redigert, var opprinnelig "Ujevn gange.". Alle må vennligst lese reglene for Båtforumet før man poster.
Normalt blir nye emner med mangelfull tittel flyttet til Ikke godkjente emnetitler.
Tips: Skriv tittelen slik du ville formulert deg om du henvendte deg muntlig til en båtkyndig bekjent.

 

Link to post
Share on other sites

Som nevnt, sjekk luftinga på tanken. Samt, når du skiftet filter, løsnet du på noen skruer/ lufteskruer som hadde kobberskive/pakning ? 

Kobberpakning må skiftes, som hovedregel. Ellers holder den ikke tett og det suges falsk luft. 

Du fant vann i filteret... du må også sjekke innholdet i tanken din. 

Ideelt sett bør du ta den ut og rengjøre den. Alternativt, drenere den dersom du har avtapping i bunn. Siste mulighet er å suge opp fra bunnen av tanken med en olje-vakuumsugepumpe. 

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...