FirstFullFart Startet 18.Juli.2017 Link til dette innlegget Startet 18.Juli.2017 Eg har ein With vital 15 som eg pussar på i ledigen stunder. Denne sumaren hadde eg håpa å fått på nytt bunnstoff og ny lakk og få båten på sjøen. Det var før eg byrja å fjerne den gamle bunnsmørjinga. Det meste gjekk av med bunnstoff-fjerner, men eg tok pussemaskina i bruk for ta vekk siste resten av noko som må ha vore ein 1-komp maling. resten av båten er 2-komp så det var litt rart. Etterkvart fann eg ut at1-komp malinga var lagt som belegg over nokre gamle glassfiberreparasjonar langs kjølen. Det dukka vidare opp ein del sparkla felt, og til mi store gru fann eg fleire områder med våt(!) glassfiber under malingslaget. Desse var slik at eg kunne grave dei ut med ei skrape og vipps var eg gjennom skroget og såg inn på skum-fyllet (som for øvrig var vasstrukkent). Motet sank og eg tok ein pause for å søke råd her. I mitt hovud ser vegen vidare slik ut: 1. pusse vekk sparkel og 1-komp maling til overflata er rein og fin og mottakeleg for polyester. 2. tette hola med polyester/glassfiber, deretter legge lang glassfibermatte langs kjøl og ca 1,5 "bord" ut på kvar side. 3. pusse og slipe til overflata vert jamn. 4. Male over det plastra området med eit eller anna..... 2-komp maling, primer, gelcoatgreier. 5. pirmer + bunnstoff under vannlinja 6. lakk over vannlinja. Då ser eg føre meg at utvendig skrog skal vere OK. MEN! Kva då med det våte skummet/fineren i dobbeltbunnen. Eg har sett at nokon tek ut skummet og erstatter det med avstiving i kryssfiner... Vert dette bra? Let det seg gjere for ein fingernem amatør, eller er det for spesielt interesserte? Sitér dette innlegget Link to post
Trønderbygger Svart 18.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2017 Det skal være greit overkommelig og fjerne skummet fra innsiden og legge ny dørk om man har tid til det ? Først må mann kappe ut glassfibern så fjerne skummet , Så tilpasse spant i kryssfiner og støpe inn de så legge plate på toppen og støpe den fast så 3 strøk maling du kan og få laget deg selvlensende dekk om du først skal ta jobben med å bygge ny dørk ? Sitér dette innlegget Link to post
WithVital Svart 18.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2017 (redigert) Det vil nok kreve litt tid og penger å fikse denne, så bestem deg først for om du vil investere i denne båten eller finne deg en annen hvor skroget er bedre. Når det er vått skum, må du regne med at fineren i dørken og i akterspeilet også er vått. Du bør bytte / fikse både dørken og akterspeilet, og da snakker vi fort noen (tusen) timer (kroner). Jeg er helt fullstendig inhabil i alt som har med reparere båt å gjøre, men hvis du bestemmer deg for å kjøre på, vil jeg anbefale å kutte ut (stikksag) 80% av dørken i et eller to store stykker (så du har ferdige maler til erstatning, eller i beste fall til å lime på plass igjen hvis fineren i dørken (6mm) ikke er våt) og fjernet skummet. Etter skummet er ute, kan du reparere hullene i kjøl ++ Erstatt skum med kryssfiner, XPS med glassfiber utenpå, eller litex-plater for eksempel. Plaste dem uansett. La det være en "inspeksjonsluke" i dørken så du kan lufte og tørke inni dobbelbunnen i opplag. Før du erstatter bunnen bår du sjekke Akterspeilet. Akterspeilet er (nesten) helt garantert fylt av en klissvåt kryssfinerplate som en gang var sterk og stabil, men som nå er er ordentlig problem som du må reparere. Rimelig mye fukkel å få den ut, og du må dele skroget (ta av innerlineren) for å komme til bak brønnen. Personlig ville jeg ønsket å bli rådet fra dette hvis jeg var rundt 20 og ønsket meg båt de nærmeste årene Er du mer interessert i å fikse og mekke og støpe, er dette omtrent så omfattende som du får det på 15 fot, og du fortjener et svennebrev når du er ferdig :) Har du noen du kan få til å hjelpe deg med prosjektet? Tror det er lettere om man er to. Eller i det minste falt i styrkedrikkgryta som liten. Redigert 18.Juli.2017 av WithVital (see edit history) Sitér dette innlegget NB! For ordens skyld, håper jeg ingen tar mitt ord for at alt (om noe) av det som ramler ut av meg er 100% korrekt. Kanskje ikke en gang sannsynlig. Jeg vet at jeg roter litt i ny og ne, men vet jo ikke hvor jeg roter når jeg gjør det. Det greieste er egentlig om du går ut ifra at alt jeg sier og gjør er det rene vanvidd... Link to post
FirstFullFart Svart 19.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2017 Takk for svar. Eg har teke nokre fleire stikkprøver og fukt i skummet er nok allestedsnærværende. ? Eg er i tenkeboksen. Har absolutt meir lyst å bruke båt dei neste åra, heller enn å pusse. Men, dersom eg senkar krava ei god del. Og gjer følgjande: - pusser ned og plastrer hull frå utsida så godt det let seg gjere. - Let skum vere skum - fortrenger at det finnes kryssfiner i dørk og kjøl. - bunnstoff, maling som om alt var Ok. Gitt at eg får det tett, held det nokre år til? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 19.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2017 hva med å plaste tett, og ellers bruke båten som den er i år. så ta fatt på skummet i forkant av neste år slik at den er klar til bruk neste sommer ...? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
WithVital Svart 20.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2017 FirstFullFart skrev On 19.7.2017 at 18.39: Takk for svar. Eg har teke nokre fleire stikkprøver og fukt i skummet er nok allestedsnærværende. ? Eg er i tenkeboksen. Har absolutt meir lyst å bruke båt dei neste åra, heller enn å pusse. Men, dersom eg senkar krava ei god del. Og gjer følgjande: - pusser ned og plastrer hull frå utsida så godt det let seg gjere. - Let skum vere skum - fortrenger at det finnes kryssfiner i dørk og kjøl. - bunnstoff, maling som om alt var Ok. Gitt at eg får det tett, held det nokre år til? Kjør på! Du får det tett hvis du får det tørt først. Du trenger ikke tørke skummet, men så tørt du klarer der du skal på med polyester eller epoxy er nok et minimum. Skal det stor motor på? Sitér dette innlegget NB! For ordens skyld, håper jeg ingen tar mitt ord for at alt (om noe) av det som ramler ut av meg er 100% korrekt. Kanskje ikke en gang sannsynlig. Jeg vet at jeg roter litt i ny og ne, men vet jo ikke hvor jeg roter når jeg gjør det. Det greieste er egentlig om du går ut ifra at alt jeg sier og gjør er det rene vanvidd... Link to post
FirstFullFart Svart 25.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2017 Motoren eg har er ein Johnson "seahorse" på 65HK. Veg vel ca 100 KG. Ang skadane i skroget, har eg no trykt i litt isopor, skore den til sli at det liknar naturleg linje på kjøl, Sparkla med biltema polysetersparkel. Først lang, så kort. Slipt ned mellom laga. (Må skyte inn at eg er veldig nøgd med Bosh-slipemaskina mi. GEX 150 Turbo Professional. Den veksler mellom sliping og polering ved å flytte ein bryter. Den gjer "vei i vellinga" som slipemaskin og er forsiktig nok i polermodus til å nærme seg det meste. Kan tilrådast!) No ser det ikkje så verst ut, og når eg får tid att tenkjer eg å avslutte med 1-2 langsgåande remse polyester, sliping og utjamning, maling, priming og bunnstoff. Då held den i år i alle fall og den er litt kjekkare å ta over dersom eg eg finn nokon som vil ha den. For det går nok mot kjøp av ny båt. Må berrre oppgradere opptrekket til naustet først. Kom gjerne med innspel til valg av båt. Eg legg ut ein annan tråd på det. Takk for innspel og hjelp Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.