ketilbri Startet 5.Juli.2005 Del på Facebook Startet 5.Juli.2005 Hei, Jeg har problemer med det elektriske systemet på en Marna MB10A motor. Håper noen kan hjelpe meg. I høst kjøpte jeg en eldre tresnekke. Båten For en stund siden, var det en kar som stjal Dynastarteren min. Jeg har kjøpt en ny Dynastarter(EFEL), og koblet opp den(etter fattig evne). Men når jeg vrir om tenningsnøkkelen 1.trinn, så ryker en 15A sikring. Jeg har sett på et koblingsskjema fra Marna: Koblingsskjema MB10A Øverst i venstre hjørne er det skrevet "15 colt". Hva betyr det? (Utifra fotografier av motoren har jeg kommet fram til at ledningen kobles på coilen.) Jeg har laget mitt eget koblingsskjema for slik jeg har koblet nå: Mitt koblingsskjema (Lag bilde så stort som mulig for å få bedre detaljer) Har jeg koblet feil? mvh kebri Stavanger Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 5.Juli.2005 Del på Facebook Svart 5.Juli.2005 Du finner koblingsskjema for EFEL her: http://www.forsmarin.se/reserv/reskat/el/kopplschefel.pdf (Linken ligger på medlemssidene.) Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Muhammed Svart 5.Juli.2005 Del på Facebook Svart 5.Juli.2005 (redigert) Ser du har jordet coilen det skal den ikke være. Ta bort den ledningen. Redigert 5.Juli.2005 av dospen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
fredivar Svart 6.Juli.2005 Del på Facebook Svart 6.Juli.2005 Ja, det er riktig som "dospen" sier, ledningen fra Coilen til jord skal ikke være der. Coilen blir jordet via fordeleren når stiftene lukker. "15" er spenning, 12v som skal være der når tenningen er skrudd på. Det går an å sammenlikne med koplinsskjema til Bosch også (På medlemmssider ->dokumentarkiv) Fred Ivar Sitér dette innlegget Link to post
ketilbri Svart 7.Juli.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Juli.2005 Hei, Jeg fjernet jordledningen, og da var det iorden. Hjertelig takk for hjelpen. kebri Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.