Tomfjell Startet 20.Juli.2017 Del på Facebook Startet 20.Juli.2017 Jeg har en Shakespeare mini clubman 12.6 med en 2006 Suzuki df40. Motor går veldig jevnt og fint og det er en veldig stille og god motor, og båten planer lett med alt jeg gjør, uansett om jeg er fire personer eller tre og en på vannski. Men jeg har et problem. Med 40hk skulle man tro at den hvertfall passerte 30 knop. Eg trodde den skulle gjøre rundt 35, men den gjør bare 27. Det første dere tenker er gjerne at jeg har propell med for lav stigning men det tror jeg ikke. Jeg har en nesten ny stålpropell med ganske stor stigning. Motor når ikke mer enn rett over 5000 rpm og maks rpm er 5500 tror eg. Jeg kan ikke så mye om hverken båt eller motor, noen som har noen tips? (Jeg bruker el.tilt for å få 27 knop så det er ikke problemet.) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 20.Juli.2017 Del på Facebook Svart 20.Juli.2017 mye forskjell på turtall om du er alene eller mye last? kan jo være turtelleren din ikke viser rett... prøv å legg inn turtall / stigning / giring / fart i en av propellkalkulatorene på nettet , så ser du om det stemmer overens med dine resultater Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Tomfjell Svart 20.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Juli.2017 Ok, det skal eg gjøre. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.