Jump to content

Krabbeteiner i Fredrikstad - får dere noe?


CarinaC

Recommended Posts

Jeg ser at fjorden er full av krabbeteiner, og tenkte at jeg ville prøve meg så jeg kjøpte én teine på Biltema. Ikke av den sammenleggbare typen, men en stor og solid en på nærmere 10 kg. Nå har jeg prøvd to ulike steder, men begge gangene har reinen vært helt tom. Ikke så mye som en snegl eller sjøstjerne. 

Ene gangen satte jeg den så langt ut som Søsterøyene og andre gangen på Lera. Dere som fisker krabbe med teiner i Fredrikstad: Får dere ofte krabbe i dem og hva er sannsynligheten for å finne dem helt tomme? Lar dere dem stå lenge i sjøen? (Jeg tok opp min etter ett døgn. Er det for tidlig?)


Ettersom det er så mye teiner her ute, så regner jeg jo med at noen får noe... Og teinene settes jo på store dyp, altså mellom 25 - 60(!) meter. Så flere teiner i dag på 60 meters dyp, 

Link to post
Share on other sites

NilsPils skrev 13 minutes ago:

Teiner på 60 meters dyp er kanskje ikke krabbeteiner, men krepseteiner . . . . ?

 

Det er godt mulig. Jeg har ikke så veldig stor greie på dette, men har nå satt meg godt inn i lover og regler. 

Fra båten ser jeg ikke forskjell på om det er garn, teiner, ruser eller annet. Har bare tenkt at der det ligger blåser i vannet, så er det teiner ;)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...