Stella Polaris Startet 21.Juli.2017 Link til dette innlegget Startet 21.Juli.2017 (redigert) Hei Det er et zf-gear på min Yanmar 72 hester. På varme sommerdager og varm motor (80 grader) må jeg bevege den kombinerte pådrags- og gearspaken lenger enn ved kald motor før den legger inn gearet. Som logisk er øker da turtallet på motoren noe fra tomgang, noe som ikke er spesielt bra. Ingen elektronikk i dette opplegget, kun direkte wirer. Noen med erfaring som kan bidra til å forstå hvorfor dette oppstår? Redigert 21.Juli.2017 av Stella Polaris suplert info (see edit history) Sitér dette innlegget Båthavn: Onsøy Marina, Gressvik Totalmedlem av RS Lagune, Sigyn, nå Stella Polaris Brukererfaring: Yamaha, Marna, Volvo og Yanmar Link to post
I.M.S. Svart 21.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2017 Går velgerarm på gir til fullt utslag før gasswire beveger seg? Hydraulisk kobling? Nytt problem eller har det vært slik hele tiden? Korrekt oljekvalitet/viskositet? Oljekjøler på giret? Sitér dette innlegget Link to post
Stella Polaris Svart 21.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2017 Ser at det må justeres på gearwire til velgerarm. Armen kommer ikke langt nok ser det ut til. Blitt mer upresis siste sesong. Ikke oljekjøler på dette gearet så langt jeg ser. Driftstemperaturen på motor har vært presis 80 grader de årene jeg har hatt båten. Takk for svaret, da skal jeg jobbe med gearwire/velgerarmen. Sitér dette innlegget Båthavn: Onsøy Marina, Gressvik Totalmedlem av RS Lagune, Sigyn, nå Stella Polaris Brukererfaring: Yamaha, Marna, Volvo og Yanmar Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.