Jump to content

Grandezza 31 OC, 2011, hvilken modell Engbo thruster?


Frode67

Recommended Posts

Er det noen som vet hvilken Engbo baugthruster som står i Grandezza 31 OC, 2011 mod ? Det er en vertikalmontert (VR) Engbo thruster i XF serien, men størrelsen er ikke oppgitt noen sted. Manualen for thrusteren dekker som vanlig mange størrelser og på skiltet på thrusteren er det merket med tikkebokser for alle utgaver, men de har glemt å tikke av.

 

Vi ligger i utenfor Kragerø og drivreima på thrusteren er røket. Noen som vet om dette er en standard reim som kan skaffes i området ? På reima står det følgende info: Gates Powergrip GT3 450 5MGT. 

 

Håper det er noen som har vært borti dette før og har noen tips å komme med. Det er litt i overkant spennende å ferdes i trange og overfylte havner på Sørlandet uten baugthruster, spesielt med den vinden som har vært i sommer...

 

 

Link to post
Share on other sites

Takk for svar. Slik jeg har forstått det så må motoren løsnes for å bytte reim og det er da nødvendig å landsette eller løfte tunellen ut av vannet. Vi har mulighet for å ta opp båten i Risør over helgen dersom vi får tak i ny reim.

 

Ellers så har jeg rotet litt med type thruster. Den er horisontalmontert og ikke vertikalmontert som jeg skrev i innlegg over. Korrekt størrelse og benevning får jeg sjekke med Importøren i morgen...

Link to post
Share on other sites

  • 2 år senere...

Hei.

Har same båt. Når eg kom heim frå båtferie og skulle parkere båten så svikta baugthrusteren. Hørte lyd av motoren når eg trykte joistikken til styrbord, men båten gjekk ikkje til styrbord. Eg lurte på kva som kan vere galt? Var det slik du opplevde det?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...