Faxen Posted July 5, 2005 Share Posted July 5, 2005 Denne godbiten knipset jeg med mobilen idag. Litt av en godbit for de taubåt frelste. Bildet er faktisk tatt i Sandpollen (like ved Drøbak). Quote Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Poseidon Posted July 6, 2005 Share Posted July 6, 2005 Hei Faxen, takk for en meget interessant observasjon. Denne båten har nemlig ligget for salg i Tyskland en hel stund, og når den nå kommer til Norskekysten så kan det jo tyde på at den har fått ny eier - kanskje er den innkjøpt av en "tugofil" nordmann??? Her er iallefall annonsen: Slepebåten WILLY. Jeg regner med at du holder oss orientert om det skulle dukke opp noe nytt . . . . Quote Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
kapptein Posted July 6, 2005 Share Posted July 6, 2005 Takk for det FAXEN! - gamle taubåter er bare så stas! Ser den seiler under tysk flagg, men kan jo godt ha kommet på norske hender for det. Ekstra morsomt for meg med navnet, siden den eneste gjenværende profesjonelle taubåten på Mjøsa også heter WILLY (den er bygget i England under 2.verdenskrig for krigstjeneste i tropiske farvann, men havnet i 1949 på Mjøsa som taubåt. 52 fot, 125 HK Albin). Quote Mjøssamlingene Link to post
Recommended Posts