Jump to content

Garmin 525, får ikke lastet inn kart

Rune Totland

Recommended Posts

Har kjøpt en brukt Garmin 525 med programvareversjon 3.20

Har nå prøvd å starte opp denne med 2 forskjellige kartbrikker uten at jeg får opp kart.

Når jeg starter den uten brikke i "vet" den hvor den er, og viser dette på det innebygde kartet.

Den ene kartbrikken er fra 2013 den andre er litt usikker men kanskje fra 2009.

Noen som har tips?

• 3 uker senere...

Da har jeg lastet oppdatering over på ny sd brikke.

Ihht info fra nedlasting har jeg satt brikken i plotteren og slått på. Ihht samme info skulle det da komne instrukser på skjerm. Her skjer ingenting. Plotteren starter på vanlig måte, men når man velger :KART kommer det bare opp en gråblå skjerm.

Hmmm, bare litt oppklarende, oppdatteringen er til selve kartplotteren og har ikke noe med kartet å gjøre. Mener etter de siste oppdatteringene må du inne på menyen for å starte oppdateringen, tidligere satt du sd brikken inn og startet opp, slik er det ikke lengre. Se eller les readme fila, mener det skal stå der.

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Jeg la inn kart på samme modell som du har fortige uke. Plotteren ville ikke lese kartet. Etter opptateting av sw fungerte det med en gang. Jeg slo plotteren på, ventet noen sekunder før jeg satt inn brikken med sw på, da kom det opp en meny der jeg kunne velge å oppdatere.

Kartbrikken var fra mai 2017, når jeg satt inn brikka på pcen la jeg merke til at det var to kartserier der, kontra en på gammel brikke. Jeg antar at garmin har laget kartet med tanke på at det skal fungere på flere plottere, og at gammel sw ikke viste hvem fil den skulle velge.

husk at brikka til sw må være formatert til fat32.

Redigert av jørn (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...