Jump to content

Langhelg på hytta ved Trondheimsleia


-morten-

Recommended Posts

Hadde ei fin langhelg fra Tors-søn på hytta, der vi stort sett tilbragte tida på sjøen! Været var over middels for oss her oppe i Trøndelag.

I ettertid har jeg gjort meg noen betraktninger om båtliv og folk på sjøen samt vannskuter.

 

Det som er så fint med båtliv i Trøndelag er at man slipper å kjøre båt i kø, selv om været var fint og det er ferietid er det relativt lite båter samenliknet med Oslofjorden og Sørlandet!  Folk hilser når man møtes på sjøen eller kjører forbi noen. og alle er hyggelige å hjelpsomme når man skal fortøye i havner og ved brygger. Jeg hadde med venner og det var med unger så da liker jeg ikke å ligge utenpå andre båter.. Ved en anledning var vi på nippet til å ikke legge til, men så kom en bort å sa de kunne forhale den ene båten slik at det ble plass til oss i mellom! helt topp! I det heletatt veldig fin oppførsel på folk og det er fint og også kunne hjelpe andre ved fortøyning. Jeg gir gjerne tips og råd til uerfarne!.

 

En på brygga vår har to Vannscootere, og jeg fikk prøve dette for første gang! Har mange ganger tenkt å prøve når jeg har vært i syden, men liksom aldri blitt..  Her oppe i Trøndelag er det relativt beskjedent med vannscootere. Det var værstingmodeller med 300hk.  Det var jo så klart veldig morsomt og en enorm akselrasjon! Men jeg skjønner at det kan bli trøbbel når man setter villstyringer uten erfaring med fart og motor på en sånn en! Man skal virkelig vite hva man holder på med! Hos oss er det jo store områder med lite båttetthet og plass nok til alle. Det som var litt spessielt var at det var minimalt med bølger og motorstøy! selv med 300hk og komressor!  Tror man kansje blir raskt lei av vannscooter, men moro en liten stund da!  Kommer nok ikke til å kjøpe scooter nei.. legger heller 180000 ekstra i neste båt!  Om jeg hadde bodd ute ved kysten og kunne hoppet rett på scooteren hadde det vært annerledes.. bor jo for så vidt ved Orkdalsfjorden, men det er en lite attraktiv fjord med null skjergård og idyll etter min smak..

 

Vi var stort sett inn i fjordene innaskjærs i helga med topp sjøvær! sjøtemp var 14 grader, så kun ungene badet og snorklet med våtdrakt. Vi kjørte også litt tube! Alt i alt en topp langhelg og fine opplevelser på sjøen og i land på forskjellige steder!  Glad for at vi ennå har den friheten med båtliv uten stress kjas og mas liten båttetthet og masse hyggelige folk man treffer i båt! Har bare opplevd hyggelige og hjelpsomme folk enten i uthavn eller på brygger her i Trøndelag/Møre si den jeg starta med båtlivet som guttunge!

20245897_10154717629601711_6454125887409595931_n.jpg

MAG.jpg

BÅT.jpg

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...