Limbo79 Startet 24.Juli.2017 Del på Facebook Startet 24.Juli.2017 Har en 17 fots skjærgårdsjeep som jeg planlegger å fortøye til en påle stående ut fra brygga. Baugen er tenkt inn mot brygga, slik at båten håndterer vind/vær best mulig. Foran på båten har jeg to kryssholt, en på hver side, og en ring på utsiden av båten. Hva skal jeg bruke som festepunkt mot båten? Tanken er å kunne dra båten litt ut fra brygga ved hjelp av en trinse festet på pålen. Noen forslag til hvordan trinsen bør festes til pålen, annet enn med tau? Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 24.Juli.2017 Del på Facebook Svart 24.Juli.2017 De spør litt på tykkelsen til pålen, men er det "telefostolpe" tykkelse, kan du bore ett hull igjennom den. Og så trekke en kjetting igjennom. Evt. få tak i/lage en øyebolt som du monterer med mutter på baksiden. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
rippie Svart 24.Juli.2017 Del på Facebook Svart 24.Juli.2017 Har du et ordentlig tau går det fint å surre det to ganger rundt pålen og feste trinse eller et øye i den. Tips, om du drar båten ut og bytter siste bit av tauet med vaier og hengelås kan ikke folk komme ombord i båten uten videre. Sitér dette innlegget Link to post
Limbo79 Svart 24.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juli.2017 Hva med fortøyningspunkt(er) på båten? Hva anbefales å bruke? Har det ene eller det andre noe å si? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.