Jump to content

Helårs havnplass i Oslo priser

mario milanista

Recommended Posts

Heisann. Jeg har som plan å flytte ut i båt i de kommende månedene. Det ligger masse god informasjon og ideer på dette rundt på forumet her og jeg har også sett forslag til hvor en kan ligge.

Men jeg skulle gjerne fått litt hjelp med informasjon på hvilke steder det er mulig å ligge hele året. Kanskje noen som allerede bor i båt i Oslo har noen erfaringer eller kunnskap om dette?

Jeg ser på å kjøpe seilbåt på max 36 fot. Jeg har et ønske om å ligge sentralt og prisen på kongen virker ålreit men ønsker gjerne info om eventuelle andre plasser jeg kan ligge, mulighet for parkeringsplass er også noe jeg kunne tenkt meg.

Og så langt har jeg bare klart å finne priser for Aker brygge og kongen. Aker brygge blir noe dyrt med 60-70 tusen i året.

Jeg har fått informasjon av en som for øyeblikket er bosatt på kongen om at for en båt på størrelsen jeg ønsker, så er det et innskudd på 80 tusen du får tilbake om du flytter på deg. Ellers er prisen på 35 tusen i året + strøm. Men her er jeg usikker på parkerings muligheter?

Er det noen andre plasser i frognerkilen en kan ligge hele året? Jeg leste i en annen forum tråd at i visse havner så tilbyr dem ikke plass hele året, men at det i praksis går fint å leie for de forskjellige sesongene og bo i båten hele året, eventuelt hvor, og vil dette være rimeligere enn på kongen?

setter pris på all hjelp.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...