Sydvesten Startet 6.Juli.2005 Link til dette innlegget Startet 6.Juli.2005 (redigert) Etter nesten 4 års landligge fikk Stauden igjen vann under skroget, denne gangen "norsk" sjø i motsetning til Florida vannet som den har vært vant til. Klokken 08:15 ankom kranbilen fra Isak M. Nielsen klar til innsats, han var vel den eneste som var i stand til løfte båten... 6 tonn krever litt, i allefall når det blir snakk om en arm på noen meter. Klokken 09.00 var vi vei fra Cocheplassen og til Stathelle Marina for sjøsetting, med en bredde på 3.5m og en total høyde på bilen på 5.3 gikk det sakte under strømkablene. Kjøreturen var relativt kort ca. 3 km. Her forsvinner Stauden fra sitt gamle element, hagen hjemme På vei rundt gamle Omborsnes vei, boolle kan sees rett etter lastebilen i sin egen bil, van var med å hjalp til og hadde beredskapsvakt om jeg skulle trenge slep til fast grunn. På vei mot sjøen, tenker har jeg husket alle skroggjennomføringer, strammet pakkboksen godt nok osv... Nervøs som fa.. var jeg jeg På vei ut fra brygga, det fungerte mye bedre enn jeg fryktet og faktisk bedre enn jeg håpet også. Slik ser den ut der den flyter.... Obs en fender henger da ute Nå etter et dager så har jeg fått rundt 4-5 timer på motorene og alt fungerer riktig bra, vel temperaturføleren på babord motor er ikke helt i form for tiden, skal sjekkes i dag sikkert bare dårlig kontakt. Temperatur på styrbord motor ligger på 80 grader, oljetrykk på mellom 3 og 4.5bar. TAMD 41 A motorene ryker da ikke så mye, i allefall ikke de jeg har... Det som gjenstår er støyisoleringen av dørkplatene, 3 m2 av disse tunge platene er innkjøpt og 2 m2 av 30mm porolon ligger klar til innsats for familieidyllen. Skal måle støyen før og etter isolasjon, bruker måleren på mobilen og regner med at den er grei nok til å måle endringen i db, selv den sikkert ikke måler rette verdier så kan den vel gi en indiksajon om endringer i allefall. Redigert 6.Juli.2005 av sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
FreddyB Svart 6.Juli.2005 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2005 Ser bra ut, sydvesten! Gratulerer med vatn under kjølen.. Sitér dette innlegget Yo mama so fat, when she dances, she makes the band skip.. Forland Plattgatter - Olida. Link to post
Trophy Svart 6.Juli.2005 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2005 Gratulerer Håper vi får høre mer om hvordan det går, fart osv......... Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Sydvesten Svart 6.Juli.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2005 (redigert) Farten er mindre enn jeg regnet med i allefall så langt. Har hatt den i 22 knop på topp, men den virket litt tung akter, ville liksom ikke helt opp av vannet. Må sjekke at det er nok olje på pumpen til trimflapsene så de går helt ned.. Har ikke fått sjekket at jeg turtallet på motorene er ok, så det er litt småtteri igjen som skal sjekkes. Jeg hadde regnet med rundt 24-25 på topp, vel det spiller ikks så stor rolle, har ikke råd å kjøre på det turtallet uansett, da blir det fort vakuum i lommeboka, og der er det ikke akkurat overtrykk i dag heller... Nå er det tur på gardin/stoffbutikk, Stauden skal ha gardiner.... Er ikke akkurat de butikkene jeg frekventerer så ofte, men i dag kan det jo bli ok.... Redigert 6.Juli.2005 av sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
sirius Svart 6.Juli.2005 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2005 Min Bayliner 2958 var og "tung på hekken" men jeg satte på store flaps ( 300 x 600 mm) etter anbefalinger fra Kjelli her på baatplassen. Dette ser ut til å fungere, ikke mer fart men fekk litt mer løft på bakenden. Dette kan være et alternativ for din bakende og Sirius Sitér dette innlegget Akkeladden 475 Fighter / Yamaha 55 Link to post
Lars H. Svart 6.Juli.2005 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2005 (redigert) Gratulerer med stilig båt. Men jeg forstår ikke det med fender ute? For meg ser det da ut til at alle 4 er på plass fremme i fenderholderne? Lars H. Redigert 6.Juli.2005 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Kjelli Svart 6.Juli.2005 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2005 ikke mer fart men fekk litt mer løft på bakenden. Dette kan være et alternativ for din bakende Sirius <{POST_SNAPBACK}> Stemmer det. Jeg har digitalt panel til motoren, og får detaljer fra den. Alle sier at ved mye trimming, så vil båten bremse. Det kan kansje stemme på mange båter, men det stemmer ikke på min. Kan kjøre full trimming helt opp til marsjfart, som er ca 18 knop, planer fra 12,5 knop. Båten øker litt fart, og forbruket går litt ned, ved full trimming hos meg. Minuset med så store flapser, er at når du senker flapsen på en side, så er der så stort trykk at de går raskt tilbake, og med så store bæreflater som minker, legger båten seg raskt over på den ene siden. Lykke til med båten. Kjelli Sitér dette innlegget Link to post
Båtadvokaten Svart 6.Juli.2005 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2005 (redigert) Gratulerer med sjøsettingen. Rasende stilig båt!! Redigert 6.Juli.2005 av Båtadvokaten (see edit history) Sitér dette innlegget -- Også kjent som Skipper Worse Link to post
Divemaster Svart 6.Juli.2005 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2005 Gratulerer med fin og sjøsatt skute !! Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Baywatch Svart 6.Juli.2005 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2005 Gratulerer med sjøsetting! Må tilføye at det er usedvanlig stilige linjer på den båten din! Sitér dette innlegget Link to post
Lotus Svart 6.Juli.2005 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2005 Gratulerer med stilig båt. Men jeg forstår ikke det med fender ute? For meg ser det da ut til at alle 4 er på plass fremme i fenderholderne? Digital bildebehandling er kjekke saker. Lotus Sitér dette innlegget Link to post
Divemaster Svart 6.Juli.2005 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2005 Farten er mindre enn jeg regnet med i allefall så langt. Har hatt den i 22 knop på topp, men den virket litt tung akter, ville liksom ikke helt opp av vannet. ...... Har ikke fått sjekket at jeg turtallet på motorene er ok, så det er litt småtteri igjen som skal sjekkes. Jeg hadde regnet med rundt 24-25 på topp.......... <{POST_SNAPBACK}> Husk at en båt som denne, med akslinger, vil ikke komme seg "opp" på samme måte som en med drev.... den vil være mer solid plantet i sjøen... selv om skroget er klassifisert som planende. Med akslinger vil du også miste en del maskineffekt pga vinkelen av propellene, draget av ror, brakett, aksling og propell. Også hvis du får baugen litt mer ned, så vil du få en bedre utnyttelse av propellen da den gir en mer direkte driv bakover (driver båten frem) og mindre nedover (vinkel på aksling), noe som har en ganske betydelig innvirkning på marsj og topp fart. Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Skipper Worse Svart 6.Juli.2005 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2005 ikke mer fart men fekk litt mer løft på bakenden. Dette kan være et alternativ for din bakende og Hadde det virket på Quindebestet og, tror du? Fra spøk til revolver: Flotte linjer på den båten der. Håper den viser seg å svare til forventningene. Gratulerer!! Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Astor Svart 6.Juli.2005 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2005 Gratulerer med flott båt. En båt med sjel. Denne vil du få mye glede av. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Vinylester Svart 6.Juli.2005 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2005 Får stille meg i køen av gratulanter og ekstra morsomt er det med båter fra mitt nærområde,skjærkøya er min havn... Pen båt også forresten Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.