Jump to content

Toalett slutter ikke å pumpe inn vann og spyle ned

BingoBonzo

Recommended Posts

Har et toalett (Johnson) som har startet med å ikke å slutte å pumpe inn vann og spyle ned.

Jeg mistenker at muligens bryteren har kortsluttet/er defekt å lurte på om du vet hvor jeg kan få tak i en ny en i dag.

Se bildet for aktuell bryter.

Kunne jeg alternativt satt inn en annen bryter?

WP_20170724_14_44_51_Pro.jpg

Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her

Joda 370 Sport - Solgt

Nor-Dan Searider 820W - Solgt

Bavaria 34 Sport HT - Solgt

Jeg ville demontert og sjekket brytern fra baksiden. Den har vel hengt seg opp (?).

Og jeg ville definitivt byttet til en annen type bryter, som for eksempel her:

To fjærbelastete vippebrytere som jeg har montert på en hjemmelaget teakplate til erstatning for noe ræl av brytere som fulgte med båten. Den til høyre er til spyling av toilettet. Knaggen er for at ingen skal bli fristet til å henge noe på bryterne.

Sørg for at du eventuelt kjøper kvalitetsbryter som tåler miljøet i båt. Glem alt av brytere fra Biltema.

IMG_2353.JPG.3b8f076e135f51d90ffe6a9fe39b4972.JPG

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Nydelig bryterpanel NilsPils:thumbsup:

Når det gjelder trådstarters bryter, har det vært dusjing på badet i det siste? Hos meg kom det vann inn i bryterpanelet. Da startet plutselig vannpumpa og doen begynte å fylles med vann. Dette skjedde rett etter jeg hadde tatt meg en dusj. Var glad på andre folks vegne at gardinene i salongen var trukket for da jeg sprang inn til sikringspanelet for å skru av pumpa, hvis ikke hadde de fått seg en opplevelse de aldri kom til å glemme:giggle: Kortslutningen (eller hva det var) ordnet seg av seg selv da bryteren fikk tørke. Har i ettertid vært påpasselig med å ikke få vann på bryterpanelet.

Redigert av Hakkannen (see edit history)

Absolutt ryddig hos @NilsPils :thumbsup:

Jeg fikk tak i en tilsvarende hos SeaSea på Rud, stor kudos og takk til SeaSea for å 
fikse et panel til meg selv om de ikke hadde løse på lager :yesnod:.

Den gamle hadde gått på en god gammeldags kortslutning grunnet slitasje i plastikken.

Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her

Joda 370 Sport - Solgt

Nor-Dan Searider 820W - Solgt

Bavaria 34 Sport HT - Solgt

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...