Jump to content

Glassfiber synlig etter liten "grunnstøting" - greit med 4 uker ferie uten å bli fikset?

dennrick

Recommended Posts

Etter en hendelse med dårlig girwire (annen tråd), så var det mulig å starte styrbord mens den sto i gir fremover (sikkert feil signal til hjernen). Båten lå på anker akterut med baug mot land. Den fikk desverre likevel kontakt med fjellet og båten har fått en skade på omkring 30 cm der det stedvis er synlig glassfiber. Dette området være mer eller mindre vått så lenge båten ligger på vannet. Skaden er akkurat i overgangen fra skutesida til undersiden av båten, ca 2-3 meter fra baugen.

Fire uker ferie starter idag, og jeg lurer på om det er innafor å utsette reparasjon til etter ferien, evt til vinteropplag? Eller bør dette utbedres fortere enn svint. Utfordringen er jo å få noen til å løfte båten og ta jobben (for dette klarer jeg ikke å reparere selv).

UNADJUSTEDNONRAW_thumb_1782a.jpg.b4944462963e255fbfa7c14438c0bba3.jpg

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

Ja, ble løftet idag, men det var litt kø der og hadde ikke noe jeg kunne bruke, og de måtte prioritere girwire og få oss sjøsatt igjen slik at de kunne hjelpe de andre gutta. Det forsto jeg godt.

Helt rolig vann her jeg ligger nå, og da er skaden over vannlinja. Det blir vått under gange og ved skvulping.

@Fjordgubbe Tenkte du jeg da kunne kline på litt primer mens jeg ligger på vannet?

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

Du kan vel også legge på epoxy. Det er vanntett og lett å skaffe og har kort tørketid. Lett å slipe bort når du skal utbedre for godt.

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

nomen skrev 17 minutes ago:

Jeg hadde lagt ei stripe med tec7, den herder også under vann. Da blir det vanntett frem til du kan utføre en skikkelig reparasjon. 

Akkurat det gjorde jeg en gang,med en lik skade som denne. Holder helt tett, og dermed kan jo "reparasjonen" vente til båten er på land.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...