dennrick Startet 24.Juli.2017 Link til dette innlegget Startet 24.Juli.2017 Etter en hendelse med dårlig girwire (annen tråd), så var det mulig å starte styrbord mens den sto i gir fremover (sikkert feil signal til hjernen). Båten lå på anker akterut med baug mot land. Den fikk desverre likevel kontakt med fjellet og båten har fått en skade på omkring 30 cm der det stedvis er synlig glassfiber. Dette området være mer eller mindre vått så lenge båten ligger på vannet. Skaden er akkurat i overgangen fra skutesida til undersiden av båten, ca 2-3 meter fra baugen. Fire uker ferie starter idag, og jeg lurer på om det er innafor å utsette reparasjon til etter ferien, evt til vinteropplag? Eller bør dette utbedres fortere enn svint. Utfordringen er jo å få noen til å løfte båten og ta jobben (for dette klarer jeg ikke å reparere selv). Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
Ida Marie III Svart 24.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2017 Kanskje forsegle det med noe topcoate inntil videre, er jo over vannflaten, eller ?? Link to post
dieselfan Svart 24.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2017 Trist sak, men på bildet ser det ut som du er løftet på land ? Team A: Varmluftpistol, støvsuger og slipemaskin Team B: Handler gelcoat, herder og voks Kanskje det kan redde deg til du skal på land igjen... Link to post
Fjordgubbe Svart 24.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2017 Her ville eg brukt primer for beskyttelse mot osmose. Enkel og greitt, og kanskje det beste, men ikkje det penaste. Men du hindrar vassintrenging før du får gjort noko meir permanent etter ferien. Link to post
dennrick Svart 24.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2017 Ja, ble løftet idag, men det var litt kø der og hadde ikke noe jeg kunne bruke, og de måtte prioritere girwire og få oss sjøsatt igjen slik at de kunne hjelpe de andre gutta. Det forsto jeg godt. Helt rolig vann her jeg ligger nå, og da er skaden over vannlinja. Det blir vått under gange og ved skvulping. @Fjordgubbe Tenkte du jeg da kunne kline på litt primer mens jeg ligger på vannet? Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
Fjordgubbe Svart 24.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2017 Det går heilt fint om det er tørt. Ikkje problem i det heile. God ferie! Link to post
Grand Banks jr Svart 24.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2017 Du kan vel også legge på epoxy. Det er vanntett og lett å skaffe og har kort tørketid. Lett å slipe bort når du skal utbedre for godt. Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Fjordgubbe Svart 24.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2017 Primeren her er epoxybasert og er soleis samme sak. Link to post
boble65 Svart 24.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2017 Båten råtner ikke av og være sånn i fire uker? legg en isolateip over Link to post
dennrick Svart 24.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2017 Takk karer. Epoxybasert primer it is then Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
nomen Svart 24.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2017 Jeg hadde lagt ei stripe med tec7, den herder også under vann. Da blir det vanntett frem til du kan utføre en skikkelig reparasjon. Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
LM 605 Svart 24.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2017 nomen skrev 17 minutes ago: Jeg hadde lagt ei stripe med tec7, den herder også under vann. Da blir det vanntett frem til du kan utføre en skikkelig reparasjon. Akkurat det gjorde jeg en gang,med en lik skade som denne. Holder helt tett, og dermed kan jo "reparasjonen" vente til båten er på land. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn