Jump to content

Kjøling på Marna R2

Sveiva

Recommended Posts

Hei alle sammen!

Jeg lurer på om tøff-tøff'en får nok kjøling. Jeg har tidligere fått tips om at noe av

kjølevannet fordamper i eksos-slangen?, og dette gir en fin liten hvit damp i utslippet.

Når jeg gir Tøffla litt mer bensin, øker den hvite tåke betraktelig. Er vannpumpa litt

sliten? Og hvordan kan jeg kontrollere denne? Håper noen der ute kan hjelpe meg...

Hei alle sammen!

Jeg lurer på om tøff-tøff'en får nok kjøling. Jeg har tidligere fått tips om at noe av

kjølevannet fordamper i eksos-slangen?, og dette gir en fin liten hvit damp i utslippet.

Når jeg gir Tøffla litt mer bensin, øker den hvite tåke betraktelig. Er vannpumpa litt

sliten? Og hvordan kan jeg kontrollere denne? Håper noen der ute kan hjelpe meg...

<{POST_SNAPBACK}>

Du har sansyneligvis for lite kjølevannmengde. Det kan skyldes, mest sansynelig på en gammel Marna er at kjølevannskanalene er begynt å bli tette. Hvis kjølevannet ut til eksosen er varmere enn du klare å holde hada på er den for varm. Da kan du begynne å feilsøke, Hvorfor den får for lite kjøling.

hei

hvis du skrur av manifoilen. i framkant av blokka vil du se at det enden av et kobber rør

ca 5cm inn i blokke er røret bøyd ,bor med et bor som passer i røret ca8-9 mm igjenom

bøyen ca 5cm inn .jeg har gjort denne jobben før og det ble bra kjøling

M V H PON