Sveiva Posted July 6, 2005 Share Posted July 6, 2005 Hei alle sammen! Jeg lurer på om tøff-tøff'en får nok kjøling. Jeg har tidligere fått tips om at noe av kjølevannet fordamper i eksos-slangen?, og dette gir en fin liten hvit damp i utslippet. Når jeg gir Tøffla litt mer bensin, øker den hvite tåke betraktelig. Er vannpumpa litt sliten? Og hvordan kan jeg kontrollere denne? Håper noen der ute kan hjelpe meg... Quote Link to post
Muhammed Posted July 6, 2005 Share Posted July 6, 2005 Hei alle sammen! Jeg lurer på om tøff-tøff'en får nok kjøling. Jeg har tidligere fått tips om at noe av kjølevannet fordamper i eksos-slangen?, og dette gir en fin liten hvit damp i utslippet. Når jeg gir Tøffla litt mer bensin, øker den hvite tåke betraktelig. Er vannpumpa litt sliten? Og hvordan kan jeg kontrollere denne? Håper noen der ute kan hjelpe meg... <{POST_SNAPBACK}> Du har sansyneligvis for lite kjølevannmengde. Det kan skyldes, mest sansynelig på en gammel Marna er at kjølevannskanalene er begynt å bli tette. Hvis kjølevannet ut til eksosen er varmere enn du klare å holde hada på er den for varm. Da kan du begynne å feilsøke, Hvorfor den får for lite kjøling. Quote Link to post
Sveiva Posted July 7, 2005 Author Share Posted July 7, 2005 Takk for tipset dospen. Jeg skal ned i båten og sjekke. Quote Link to post
pon Posted July 7, 2005 Share Posted July 7, 2005 hei hvis du skrur av manifoilen. i framkant av blokka vil du se at det enden av et kobber rør ca 5cm inn i blokke er røret bøyd ,bor med et bor som passer i røret ca8-9 mm igjenom bøyen ca 5cm inn .jeg har gjort denne jobben før og det ble bra kjøling M V H PON Quote Link to post
Sveiva Posted July 9, 2005 Author Share Posted July 9, 2005 Hei PON, takk for svar. Jeg skal forsøke å få av manifolden i løpet av helgen. Håper dette løser "problemet". Quote Link to post
Recommended Posts