Jump to content

Elektrisk bensinpumpe, er den defekt?

Fjord21DC

Recommended Posts

Mercruiser 4,3L V6 forgasser motor..

Forgasser får ikke bensin (motor bare stoppet under fart). Feilsøkte og tok av bensinfilteret og så at det kun var 3/4 fullt (skal jo renne over når det skrus av for det skal jo i utgangspunktet være fullt til randen). Satt på nytt tomt filter og kjørte pumpen i 45 sek (12v rett på pumpen). Filteret fylles da ikke opp. Pumpen leverer bare et svakt sug/ vakuum. Den skal jo levere mellom 9-10 psi og flow skal være 2,5l per minutt. Kan den være defekt? Hvordan ville dere feilsøkt? Kjente bare etter suget med fingeren, men i og med at filteret ikke fylles så må det jo være noe feil med pumpen? Ingen slanger er tette og ingen falsk luft noe sted. Tank har lufting..

Hmm..

Før du går videre vil jeg anbefale deg å prøve og suge bensin fra en ekstern tank. Mange båter har sil i stigerøret/tanken, og dette kan gå tett.

Ser ikke at du skriver noe om at du har fått kontrollert slangen fra tank til pumpe.

Been there......

Hei! Takk for svar! Jeg har sjekket stigerøret fra tanken. Dvs stigerør og gummislange fra tank til filter er ok. Sugde nemlig lett bensin med munn og det gikk fint. Siden det filteret som sto der fra før (forsåvidt kun 2 uker gammelt) bare var 3/4 fullt så må svikten ligge i pumpen, eller etter filteret i en kobling eller slange (fra filter til pumpe). Men siden pumpen gir litt sug (kjente på inntaket til filteret) så tror jeg ikke slangen fra filter til pumpe et tett, men mulig litt blokkert/ trangt? Kan jo teste med trykkluft..

Ikke vet jeg..

Redigert av Norcem21 (see edit history)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...