Jump to content

Ruteplanlegging/autoguiding Raymarine C140W m/ Navionics kart

Benji

Recommended Posts

Nå har jeg brukt noen nattevakter på å prøve å bli klok på dette her - har passert 50, og da tar ting litt tid :-)

Er vant med Garmin, og der kunne man velge autoguide, og det ble laget ett forslag til rute - selvsagt sjekkes den opp og i mente, men er en guide.

På min Raymarine C140W så kan jeg ikke finne noen slik løsning, stemmer det at det ikke er?

Man kan gå inn å lage ruter, ved å sette ut Waypoint`s i kartet, men virker på meg tungvint.

Kan gå inn på "min side" hos Navionics, og legge inn ruter der, også med autoguiding, men hvordan overfører jeg disse enklest til min plotter.

Plotter har ikke WIFI, og det brukes ett CF kort. 

Ser ingen steder på "min" Navionics side hvor jeg kan overføre ruten til CF kort, eller?

Om jeg får overført til ett CF kort, er det da en grei sak å legge det inn i på plotteren, og blir det liggende der i minnet på den, eller må det igjen overføres til CF kortet til plotter.

Er ikke dette jeg bruker mest, men kna være greit å ha det i gitte situasjoner, og kan jeg bygge meg opp et "rutelager" så hadde det vært flott.

Noen gode tips der ute?

LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl

Hei,tror bare det er den "nye" MFD serien som har Autorouting (kan ta feil,har passert 50 jeg også) den fungerer veldig bra, men er en Dock to Dock planlegger, så du må ligge stille når du aktiverer den.

Jeg har prøvd funksjonen under gange,men når ruten aktiveres,så snur Båten tilbake til det punktet jeg startet prosessen. kommer vissnokk en fix for dette.

Det kommer sikkert noen her som kan fortelle hvordan du overfører ruter fra PC til plotter.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...