Jump to content

Simmering VP Tamd 30 Sjøvannspumpe


kirkes

Recommended Posts

Hei. :flag:

Jeg har noe lekkasje ved vanninntaket på motoren. Har nå kommet fram til at det lekker i sjøvannspumpa. Har snakket med VP og de sier at det sitter to simmeringer i den som da bør byttes.

Altså er det noen som har gjort det og kan si om det er en relativ grei jobb. Snart båttur så jeg håper det ikke er for stor jobb.

 

Hilsen

kirkes

Link to post
Share on other sites

Det er ingen vanskelig jobb, men som du antagelig har konstatert må pumpa fjernes.

Simmerringene har rustfri fjær, kjøper du uoriginalt så sjekk med magnet, for en tid tilbake var det en her som hadde fått vanlige stål-fjærer til rustfri pris... (Det går også an å flytte de originale fjærene over på std. simmerringer.)

Sjekk akslingen for spor, har den det får de nye ringene et kort liv.

 

Sist jeg hadde pumpa ute loddet jeg på en liten trakt på det øvre hullet slik at man kan smøre med olje engang imellom. Har ikke hatt lekkasje siden...

Link to post
Share on other sites

Bestiller du fra VP trenger du ikke å tenke på dette, da skal fjærene være rustfrie.

(Det er egentlig bare den som ligger an mot pumpe-siden som må være rustfri.)

 

Glemte en ting, pass på at du ikke dytter den ytre simmerringen for langt inn slik at dreneringshullet blokkeres.

Og legg merke til hvilken vei de sitter når du demonterer. :smiley:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...