Jump to content

Til deg som "hyttet med neven" rett før Hærføl i dag...


nomen

Recommended Posts

Ja, jeg VET at jeg plutselig la om kursen min 90 grader, men det var det to gode grunner til.

Jeg ble nemlig passert av to "hekksjø generaler" som dro med seg halve "Sekken",og laget store bølger.

Derfor må jeg gjøre dette, for å unngå at alt inne i båten lå på dørken.

 

Så passerer du og lager like mye sjø, Dere passerte alle i ok avstand, men hvorfor du måtte vifte med knyttet neve skjønner ikke.

Det var kona som kjørte...hadde jeg kjørt , hadde jeg hevet en knyttet neve tilbake, med erigert langfinger.

Hold kjeft,når du snakker til meg!

Link to post
Share on other sites

hehe... etter "snekke/rulleturen" vår over Oslofjorden idag fra Strømstad, så kjenner jeg meg igjen i hvorfor det er greit å endre kurs i hekksjø. Vi hadde forberedt oss på rullingen og gjort båten så sjøklar som mulig. Men da vi kom ut fra Struten der den verste rullingen tiltok, så hørte vi "eksplosjoner" nede av ting som tilsynelatende falt i dørken.

 

Jeg stupte ned, fant ingenting, og la for sikkerhets skyld Moccamasteren på gulvet. Opp igjen, og det braket løs igjen. Sendte ned madammen som er flinkere til å finne ting enn meg, men hun fant heller ikke noe som hadde falt ned. Og sånn fortsatte det...

 

Det tok oss 10 minutter før vi fant ut at vi hadde glemt å låse skuffen med bestikket:smiley:

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

Link to post
Share on other sites

Det skjønner jeg, og innlegget mitt var ikke ment som kritikk. Før ingefæren virket på madammen, bøyde vi av inn vest av Kirkøy. Fikk medsjø. Fra rulling til omtrent å kjøre båt på flatt vann:smiley:

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

Link to post
Share on other sites

Huff at dere gidder å ha båt!  Her på Trøndelagskysten hilser vi på hverandre uansett om det brummer under dørken eller er båter med lang pinne!  Vi kjører ikke i kø  og det er plass til alle.. bølger er det uansett hele tiden her så ting må gjøres sjøklart uansett!

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Jeg tror dere misforstår, det er ikke bølgene jeg klager over.

Jeg reagerer på å få en  knyttet neve mot meg, når jeg vender baugen imot bølgene.

 

Han som gjorde dette lå såpass langt bak at, en liten kursendring fra hans side var alt som måtte til.

 

Om båten er sjøklar eller ikke, jeg vender alltid båten imot slik krapp hekksjø, slik er det bare når man er ute i snekke.

Hold kjeft,når du snakker til meg!

Link to post
Share on other sites

nomen skrev 42 minutes ago:

Jeg tror dere misforstår, det er ikke bølgene jeg klager over.

Jeg reagerer på å få en  knyttet neve mot meg, når jeg vender baugen imot bølgene.

 

Han som gjorde dette lå såpass langt bak at, en liten kursendring fra hans side var alt som måtte til.

 

Om båten er sjøklar eller ikke, jeg vender alltid båten imot slik krapp hekksjø, slik er det bare når man er ute i snekke.

 

:thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...