Jump to content

Mercury 50HK 2-takt kjørt uten olje, kan den repareres?

Kleggis

Recommended Posts

Hjelp! Jeg har en Mercury 50HK som er blitt kjørt uten olje, den brukte plutselig veldig mye og jeg var uoppmerksom på å sjekke nivået. Nå er den på vannet igjen etter å ha stått på land ett par år, men stopper så fort jeg kjører litt turtall på den. Er det bare å kaste hele greia? Hva vil det evt koste å overhale, hva må gjøres i tilfelle? Tipper motoren er 15 år gammel kanskje. 

ta en komp test på den.  

Det som kan ha skjedd er at metall fra stemplene er smurt utover sylinderveggene 

er du litt mekanisk anlagt kan du jo ta overhaling som vinterprosjekt. 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Nå er ikke jeg ekspert på utenbordsmotorer. Men kan ikke problemet med at motoren stopper skyldes tett/uren forgassere etter at motoren har stått lenge? Kanskje verdt å prøve en rengjøring av forgasseren og se om dette endrer situasjonen. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Takk for tilbakemeldinger folkens! Har snakket litt med de som har greie på det, og tenkte begynne med å sjekke drivstofftilførsel ja. Den har stått lenge. Kjøper like gjerne en full servicepakke som jeg bytter selv. Noen som har forslag til forhandler som selger komplett pakke til Mercury utenbords motorer? 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...