Jump to content

Mercury 50hk 2takt 1998 går dårlig/stopper

jørn

Recommended Posts

Hei

En kollega har kjøpt båt med en slik motor. Forrige eier måtte ruse motor varm i havna før han la ut på tur, for at den ikke skulle stoppe. Ny eier opplever at den stoppe selv når den er varm. Han har byttet tennplugger og drenert forgasser uten at det hjalp. Det kan også virke som den får for mye bensin, da det kommer bensin i vannet.

Noen som har gode forslag til feilsøking?

Jeg lurer på om det kan være skit i forgasserene, og at det fører til at de flommer over (?).

Tok av luftfilteret, men kunne kom ikke til og fikk sett så mye, kun at spjellene gikk synkront ved gasspådrag.

Den er vanskelig å starte, bare starterlyd. Fikk start på den når jeg prima på bensinslangen. Den går pent på tomgang, ca 900rpm, om man øker turtalet går den opp opp ned på turtal, feks om man legger den i 1500rpm veksler turtal opp til 2000rpm. Når giret er innkoblet går den helt normalt på alle turtall.

Kan det være bensinpumpen som er gåen? Jeg ser ingen lekkasjer noe sted.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...