PiperBill Startet 29.Juli.2017 Del på Facebook Startet 29.Juli.2017 (redigert) Pentry oppe på dekk eller nede i salongen? Planlegger neste båtkjøp og dette er et tema som fruen og jeg diskuterer. Vi har det oppe på nåværende båt og synes det fungerer bra. Men nede i salongen (som brukes ofte som sove kabin) virker litt feil uten at jeg har så veldig mange argumenter for det. Det alle meste av mat hos oss blir tilberedt på grill på land. Byssa brukes stort sett til vannkoking, kokte egg til frokost og ris eller potet koking når det står på menyen. Redigert 29.Juli.2017 av PiperBill (see edit history) Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Windy37GM Svart 29.Juli.2017 Del på Facebook Svart 29.Juli.2017 Pentry nede, helt klart. Slipper å sitte i rotet når vi skal spise. Har hatt det på alle de siste båtene: Skaprnes 9100, Joda 310, Bavaria 32 Sportnog nå på Windyen. Kommer ikke tilnå ha noe annet :-) lykke til på jakten! mvh Windy37GM Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
index Svart 29.Juli.2017 Del på Facebook Svart 29.Juli.2017 Nede er helt suverent. Ute av veien, og praktisk i drittvær. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Worry II Svart 29.Juli.2017 Del på Facebook Svart 29.Juli.2017 Oppe! Slipper å fuktlegge båten bare for en kopp kaffe. Jeg liker ikke dugg. Oppe ser jeg også hva som skjer i havn, om middagen tar mer enn et kvarter å lage. Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 29.Juli.2017 Del på Facebook Svart 29.Juli.2017 Har hatt begge deler , har nede nå.. Syns det gir bedre, mer luftig plass i salongen med og ha det nede. Utsikt igjennom ventiler nede også, så nysgjerrigheten er i ivaretatt ? Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 29.Juli.2017 Del på Facebook Svart 29.Juli.2017 Er du like glad i stekt makrell som meg så blir det oppe... Sitér dette innlegget Link to post
Fjellbonden Svart 29.Juli.2017 Del på Facebook Svart 29.Juli.2017 (redigert) Har det oppe ved siden av førerplass. Meget praktisk for meg som går lange strekk veldig sakte og er glad i mat. Er ferdig kokkelert og bespist når jeg kommer til land og kan sette meg i ro og fred med ankerdrammen. Fordel med lufting og utsyn er også positivt,. Skulle pentryet flyttes, måtte det i tilfelle bli akterover. Redigert 29.Juli.2017 av Fjellbonden (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 29.Juli.2017 Del på Facebook Svart 29.Juli.2017 ups, oppdaget det var kalesje båt dere diskuterte, så da blir muligens min mening irrelevant Sitér dette innlegget Link to post
Chiefengineer Svart 29.Juli.2017 Del på Facebook Svart 29.Juli.2017 Fjellbonden skrev 7 minutes ago: Har det oppe ved siden av førerplass. Meget praktisk for meg som går lange strekk veldig sakte og er glad i mat. Er ferdig kokkelert og bespist når jeg kommer til land og kan sette meg i ro og fred med ankerdrammen. Fordel med lufting og utsyn er også positivt,. Skulle pentryet flyttes, måtte det i tilfelle bli akterover. Jeg har hørt noen klage litt på siste versjon av Princess 50 (2009-) som er en båt med veldig stort volum og høyt skrog. Avstanden blir langt ned til pentry da denne ligger nesten et dekk under førerposisjonen og litt pes med den høye trappa som alt må fraktes opp gjennom når man skal sitte i dinetten, salongen eller på akterdekket (for ikke å snakke om på fly) for å spise. Dette er jo en båt uten salong nede så alt må opp/ned gjennom trappa. Har også merket meg at den senere trenden i tida er å flytte den akterover, både hos Fairline og Princess der flere modeller nå har pentry rett innenfor inngangen til salongen. Sitér dette innlegget Link to post
Fjellbonden Svart 29.Juli.2017 Del på Facebook Svart 29.Juli.2017 Chiefengineer skrev 2 minutes ago: Har også merket meg at den senere trenden i tida er å flytte den akterover, både hos Fairline og Princess der flere modeller nå har pentry rett innenfor inngangen til salongen. Da drar stekeosen raka veien akterover når man ligger på svai eller har trekken i baugen, som er vanligst. Sitér dette innlegget Link to post
PiperBill Svart 30.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juli.2017 Ser ut som det er smak og behag men jeg heller mer mot oppe pga stekeos og damp. Lager jo ikke mat på soverom :-) ..And now for something completey different. Føreposisjon babod eller styrbord? Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
BårdK Svart 30.Juli.2017 Del på Facebook Svart 30.Juli.2017 Oppe er også vanligvis mest sosialt både i forbindelse med matlaging og oppvask. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøbliss Svart 2.August.2017 Del på Facebook Svart 2.August.2017 Oppe ? veldig sosialt å lage mat oppe sammen med gjestene, samt med barn som har allergier er det fint å holde det så rent og matosfritt som mulig der vi sover. Kona blir også lett sjøsyk under dekk så dersom jeg skal ha noe hjelp i byssa er plasseringen over dekk et absolutt krav. Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.