Jump to content

Etterlyser hundeeier i Florø havn

Ida Marie III

Recommended Posts

Nei, egentlig ikke...

Hunden hadde gått og vimset uten bånd hele dagen her, sa de andre båtene som har lagt her en stund..

Vi kom inn bare en liten time før de gikk, og jeg la merke til at hunden var helt

borte ved hotellet, altså ute av havnen, når de gjorde seg klar for avgang...

Regnet med de skulle borte å hente den når de kastet løs, men nei...de satt bare utover fjorden og ble vekke..

Ropte de opp på VHF flere ganger...

Når hunden kom tilbake her, fortøyde jeg den, gav den vann, og etterlyste de på BP..

Vel, alle kan glemme...men...

Mora mi var kanskje litt for stresset av og til. Hun glemte igjen både meg og en annen gang lillebroren min, men det tok aldri lang tid før hun "våknet" og "fant oss igjen".  :smiley:  Dette var i en tid da det ikke fantes barnehager på bygda. Og det er jeg glad for. Vi lærte fort å klare oss selv i lange tider, så det var ikke så rart å bli "glemt" som det kanskje kan høres ut, nå i disse tider.

Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-)

andersb skrev 2 minutes ago:

Er det ikke båndtvang? 

Denne hendelsen er klart brudd på både Viltlov (båndtvang) og Hundelov som påbyr at eier har tilsyn med hunden - selv uten bånd.

Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-)

Propell1 skrev 16 minutes ago:

Mora mi var kanskje litt for stresset av og til. Hun glemte igjen både meg og en annen gang lillebroren min, men det tok aldri lang tid før hun "våknet" og "fant oss igjen".  :smiley:  Dette var i en tid da det ikke fantes barnehager på bygda. Og det er jeg glad for. Vi lærte fort å klare oss selv i lange tider, så det var ikke så rart å bli "glemt" som det kanskje kan høres ut, nå i disse tider.

Godt poeng!

andersb skrev for 2 timer siden:

Er det ikke båndtvang? 

Helt enig. Ville egentlig ikke si noe etter som jeg på en måte "identifiserte " eieren..

Men som hundeeier, irritere slike hundeeiere meg noe jævlig, hunder som går løs, denne var stor, 

og der andre må avfinne seg med og omgås hunden enten en liker den eller ikke...

Slike hundeeiere ødelegger for de fleste andre hundeiere, etter som de gir ammunisjon til hundehatere..

Og de finns jo...:rolleyes:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...