Ida Marie III Startet 30.Juli.2017 Del på Facebook Startet 30.Juli.2017 Hei du som forlot hunden din her i Florø havn, den står her og vil gjerne om bord igjen.. Båten var en Viknes 900 navn NINA II Noen som vet hvem det er, ring dem.. Forsøkte og rope de, på VHF... Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 30.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juli.2017 Da er hunden gjenforent med sine eiere... Ble litt nervøs her, trodde jeg skulle ende opp med enda en hund... Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 30.Juli.2017 Del på Facebook Svart 30.Juli.2017 Fikk du noen forklaring? Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 30.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juli.2017 Nei, egentlig ikke... Hunden hadde gått og vimset uten bånd hele dagen her, sa de andre båtene som har lagt her en stund.. Vi kom inn bare en liten time før de gikk, og jeg la merke til at hunden var helt borte ved hotellet, altså ute av havnen, når de gjorde seg klar for avgang... Regnet med de skulle borte å hente den når de kastet løs, men nei...de satt bare utover fjorden og ble vekke.. Ropte de opp på VHF flere ganger... Når hunden kom tilbake her, fortøyde jeg den, gav den vann, og etterlyste de på BP.. Vel, alle kan glemme...men... Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 30.Juli.2017 Del på Facebook Svart 30.Juli.2017 Godt håndtert av deg da! Mitt inntrykk er at hundeeiere er like glade i hundene som andre er i barna. Å glemme igjen en unge på brygga hadde jo vært utrolig. Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 30.Juli.2017 Del på Facebook Svart 30.Juli.2017 Dette viser vel bare at hundehold i båt er overmodent for strenge regler og lover for å begrense uvettig hundehold ... Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Ida Marie III Svart 30.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juli.2017 Nå, nei.. jeg har hund ombord selv, det går så fint atte.. Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 30.Juli.2017 Del på Facebook Svart 30.Juli.2017 Er det ikke båndtvang? Sitér dette innlegget Link to post
Mizar Svart 30.Juli.2017 Del på Facebook Svart 30.Juli.2017 Mora mi var kanskje litt for stresset av og til. Hun glemte igjen både meg og en annen gang lillebroren min, men det tok aldri lang tid før hun "våknet" og "fant oss igjen". Dette var i en tid da det ikke fantes barnehager på bygda. Og det er jeg glad for. Vi lærte fort å klare oss selv i lange tider, så det var ikke så rart å bli "glemt" som det kanskje kan høres ut, nå i disse tider. Sitér dette innlegget Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-) Link to post
Mizar Svart 30.Juli.2017 Del på Facebook Svart 30.Juli.2017 andersb skrev 2 minutes ago: Er det ikke båndtvang? Denne hendelsen er klart brudd på både Viltlov (båndtvang) og Hundelov som påbyr at eier har tilsyn med hunden - selv uten bånd. Sitér dette innlegget Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-) Link to post
BårdK Svart 30.Juli.2017 Del på Facebook Svart 30.Juli.2017 Propell1 skrev 16 minutes ago: Mora mi var kanskje litt for stresset av og til. Hun glemte igjen både meg og en annen gang lillebroren min, men det tok aldri lang tid før hun "våknet" og "fant oss igjen". Dette var i en tid da det ikke fantes barnehager på bygda. Og det er jeg glad for. Vi lærte fort å klare oss selv i lange tider, så det var ikke så rart å bli "glemt" som det kanskje kan høres ut, nå i disse tider. Godt poeng! Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 30.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juli.2017 andersb skrev for 2 timer siden: Er det ikke båndtvang? Helt enig. Ville egentlig ikke si noe etter som jeg på en måte "identifiserte " eieren.. Men som hundeeier, irritere slike hundeeiere meg noe jævlig, hunder som går løs, denne var stor, og der andre må avfinne seg med og omgås hunden enten en liker den eller ikke... Slike hundeeiere ødelegger for de fleste andre hundeiere, etter som de gir ammunisjon til hundehatere.. Og de finns jo... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.