barx Posted July 7, 2005 Share Posted July 7, 2005 snekken "tilde" er selvfølgelig utstyrt med et ok stereoanlegg. hardvaren på plass, men hva skal man høre på; hva er adekvat "wassermusik"? postlegg dine tips i denne tråden og/eller her: tilde/wassermusik barx Quote Link to post
M/S Bastard Posted July 7, 2005 Share Posted July 7, 2005 Dar kjem dampen med Ivar Medaas. Men den passer kanskje ikke til snekka. Sommer og sol med postgirobygget Og så har du jo Beach Boys, en del bra der om man får tak i gode innspillinger Quote Link to post
Poseidon Posted July 7, 2005 Share Posted July 7, 2005 Musikksmaken er totalt forskjellig - musikk hos den ene er støy hos den andre - og etter min ringe mening nytes båtlivet best uten musikk. Jeg strekker meg til "Dar kjem dampen" som ringetone på mobilen Ha en fin båtsommer iallefall ! Quote Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Ketil M Posted July 7, 2005 Share Posted July 7, 2005 I am sailing - Rod Sewart. Yellow submarin - Beatles Så seiler vi på mjøsa - Alf Prøysen Alt av Bryan Ferry Banana boat song -? (også kjent som Dæææjå med Marve Fleksnes) En sjømann elsker havets våg - ? Ikke nødvendigvis i prioritert rekkefølge... Ketil Quote Link to post
Gran Reserva Posted July 7, 2005 Share Posted July 7, 2005 Min båt er så liten og havet så stort...... Quote Husk det er aldri for seint å gi opp.... så du kan trygt vente litt Link to post
Kjell E Posted July 7, 2005 Share Posted July 7, 2005 Skillelige sjømann - Svein Tang Wa Mvh, Kjell. Quote LA3939 har endret brukernavn Link to post
M/S Bastard Posted July 7, 2005 Share Posted July 7, 2005 Mens vi er inne på tema, jeg husker en sang vi hadde det mye morro med da jeg hadde den første snekka. (var bare 16) Husker bare litt av teksten; Kan jeg seile med deg sjømann, kan jeg seile ved ditt ror. Jeg har bare femten kroner og skal hjem til far og mor...... .... Noen som kjenner den? Hadde vært morsomt og ovrreasket et par kompiser Quote Link to post
Poseidon Posted July 7, 2005 Share Posted July 7, 2005 (edited) Noen som kjenner den? Hei Bastard, du trenger ikke lete lenge Kjære sjømann.... Edited July 7, 2005 by Poseidon (see edit history) Quote Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
OT-flyktning Posted July 7, 2005 Share Posted July 7, 2005 En trenger jo ikke nødvendigvis nevne musikkstykker; det holder jo å nevne enkelte sangere: Erik Bye f eks Noen som kjenner dikt om sjøfarten? Quote Link to post
M/S Bastard Posted July 7, 2005 Share Posted July 7, 2005 Hei Bastard, du trenger ikke lete lenge Kjære sjømann.... <{POST_SNAPBACK}> Takker! Hehe, denne bør jo printes ut og rammes inn for og henge i båten Quote Link to post
Marø Posted July 7, 2005 Share Posted July 7, 2005 (edited) Jeg synes det er spesiell musikk som lager stemning på sjøen. Har derfor laget meg en CD full av MP3 musikk med Erik Bye, Evert Taube, Sven Bertil Taube og Finn Kalvik etc. etc. Koser meg når jeg setter på den når jeg tusler sakte avgårde mellom øyer og skjær. Laget også WMA-filer av det og fikk da plass til ca. 7,5 timer musikk på 1 CD. Er det noen som vet om noen gode trekkspillmusikere med musikk som passer på sjøen? Edited July 7, 2005 by Nordan (see edit history) Quote Link to post
OT-flyktning Posted July 7, 2005 Share Posted July 7, 2005 Noen som kjenner dikt om sjøfarten? <{POST_SNAPBACK}> Nå ja, rettet bare mot et nokså smalt segment av baatplassens medlemmer som kan visse utenlandske dialekter, men minst 3 aktive medlemmer burde ha utbytte av disse ganske dramatiske tre dikt: Der Lotse (Losen) John Maynard - styrmannen som reddet alle - bortsett fra seg selv Redder sin bror i havsnød Quote Link to post
Skipper Worse Posted July 7, 2005 Share Posted July 7, 2005 (edited) Og så har du jo Beach Boys, en del bra der om man får tak i gode innspillinger En del bra? ALT bra! ... jeg har det meste ...så godt som alt, egentlig. Men til trebåtbruk må det vel være norsk? En ganske perfekt sang for de små timer er "Gamle grønne prammen" med Prima Vera. Utrolig stemningsskapende! Så har i jo Erik Byes "Skomværvalsen", den kommer man vel ikke unna? Så kan man i samme slengen synge parodien "Arne Belinda" med Prima Vera. Edited July 7, 2005 by Skipper_Worse (see edit history) Quote I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
M/S Bastard Posted July 7, 2005 Share Posted July 7, 2005 En del bra? ALT bra! ... jeg har det meste ...så godt som alt, egentlig. Men til trebåtbruk må det vel være norsk? En ganske perfekt sang for de små timer er "Gamle grønne prammen" med Prima Vera. Utrolig stemningsskapende! Så har i jo Erik Byes "Skomværvalsen", den kommer man vel ikke unna? Så kan man i samme slengen synge parodien "Arne Belinda" med Prima Vera. <{POST_SNAPBACK}> Enig i det meste, har en del BB selv men alt er ikke like bra kvalitet! Også har jeg en cd med dunk dunk (motorlyder) i tilfelle motoren min skulle høres kjip ut Quote Link to post
Skipper Worse Posted July 7, 2005 Share Posted July 7, 2005 Enig i det meste, har en del BB selv men alt er ikke like bra kvalitet! Var nettopp i båten forå få has på en gjenstridig diesellekkasje fra dieselpumpen. Fant endelig ut av det -- en trykkavlaster som selvsagt siter mellom pumpen og blokken ... Satser på å få ny del til lørdag. Mens jeg lå nede mellom de grønne monstre og krøp omkring, spilte jeg BB/Brian wilson i skjønn forening. Det eneste som hjelper på blodtrykket i en sådan stund. Quote I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
tola Posted July 7, 2005 Share Posted July 7, 2005 Jeg får slå et slag for finkulturen og foreslå Georg Friedrich Händel - Water Music. Skrevet i 1714 for å underholde kong George I av England på en av hans fornøyelsesturer på Themsen og førstegangs fremført med orkesteret på en lekter. Og er vi først i det pompøse hjørnet tar vi gjerne med "Music for the royal fireworks" av samme komponist. Quote Link to post
OT-flyktning Posted July 7, 2005 Share Posted July 7, 2005 Og er vi først i det pompøse hjørnet tar vi gjerne med "Music for the royal fireworks" av samme komponist. <{POST_SNAPBACK}> ... som spilles til fyrverkeri hvert år på Oscarsborg festning av den 'Kongelige Marinemusikken' Quote Link to post
SirSN Posted July 7, 2005 Share Posted July 7, 2005 Noe av det jeg hører på U2 - Beautiful day Kaptein Sabeltann - Kongen på havet Coldplay - Speed of sound The Who - Baba O'Reiley The Verve - Bitter sweet symphony REM - Leaving New York Radiohead - Karma police Pixies - Where's my mind Oasis - Champagne supernova National Bank - Tolerate Morten Abel - Keep yourself in motion Leonard Cohen - In my secret life Led Zeppelin - Going to California Jim Stärk - Morning songs Guns'n Roses - Paradise city Goo goo dolls - Iris The Flaming lips - Buggin` Era - Flowers of the sea Bon Jovi - Bad medicine Bjørn Eidsvåg - Skyfri himmel Saybia - I surrender Postgirobygget - Idyll Manic Street Preachers - If you tolerate this(your children will be next) Kurt Nilsen - Singing the song Keane - Somewhere only we know Dido - Don't leave home Briskeby - Wide awake Quote "...the only way to maintain a moderate sum of happiness in this life, is not to worry about the future or regret the past too much." Link to post
barx Posted July 7, 2005 Author Share Posted July 7, 2005 Også har jeg en cd med dunk dunk (motorlyder) i tilfelle motoren min skulle høres kjip ut ååååå... kunne du kanskje klippe ut en passende bit & lage en mp3 til meg? yanmaren vår er gild, men det er dårlig med dunk dunk - ville være gildt å kunne spe på med litt godlyd over stereoen! barx Quote Link to post
barx Posted July 7, 2005 Author Share Posted July 7, 2005 (edited) Jeg får slå et slag for finkulturen og foreslå Georg Friedrich Händel - Water Music. derav tittel på denne tråden... barx Edited July 7, 2005 by barx (see edit history) Quote Link to post
Astor Posted July 7, 2005 Share Posted July 7, 2005 (edited) Husker spesiellt denne med The Pussycats: Ebb Tide. (Tror det skrives slik) Flo og Fjære Edited July 7, 2005 by Astor (see edit history) Quote Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
M/S Bastard Posted July 7, 2005 Share Posted July 7, 2005 Klassiker må være Dock of the bay med, ja nå husker jeg ikke hvem det var.... Quote Link to post
OT-flyktning Posted July 7, 2005 Share Posted July 7, 2005 Klassiker må være Dock of the bay med, ja nå husker jeg ikke hvem det var.... <{POST_SNAPBACK}> Otis Redding - det var ungdomstiden det. Quote Link to post
kapptein Posted July 7, 2005 Share Posted July 7, 2005 Jeg får slå et slag for finkulturen og foreslå Georg Friedrich Händel - Water Music. Skrevet i 1714 for å underholde kong George I av England på en av hans fornøyelsesturer på Themsen og førstegangs fremført med orkesteret på en lekter. Og er vi først i det pompøse hjørnet tar vi gjerne med "Music for the royal fireworks" av samme komponist. <{POST_SNAPBACK}> Og hvis jeg husker riktig krevde han 200-manns orkester..... Siden jeg selv er musiker, er båtlivet mitt fritt for konservert musikk ombord - men levende musikk på akterdekket - det er stas... Quote Mjøssamlingene Link to post
Recommended Posts