Jump to content

Hydrolift 29 med 6.2L Mercruiser 350hk og Bravo1, hvilken propell?

w22sport

Recommended Posts

Sliter en del med propell på egen båt, riktignok ikke Hydrolift, men en ganske lett båt noen få fot lenger.

Duoprop høres helt feil ut for meg.

Prøvde meg på Winrace et par ganger uten at det kom noe særlig ut av det, men sjarken min er litt spesiell,

Hydrolift er mere normalt/A4, kan godt tenkes de har vært borti det tidligere eller i hvert fall kan komme opp med noen brukbare forslag.

V8 rules.

janet skrev 46 minutes ago:

Prøtoppfartmeg pManglviktigsemputvekslingr ganger uten at det kom noe særlig ut av det, men sjarken min er litt spesiell,

Hydrolift er mere normalt/A4, kan godt tenkes de har vært borti det tidligere eller

Om det ikke kom noe "ut av det" Så har jeg en klar mening om hvilken side av disken det manglet informasjon på... uten nøyaktig informasjon kan ingen vite hvilken propell som er riktIg for deg... det gjelder for Trådstarter sitt eksempel også.

Skrog: Hydrolift F29

Vått areal: kjent skrog

Drev: Merc Bravo 3

- Drev Tidligere utveksling Mangler

Drev Tidligere proppell Mangler

Motor: Merc 6.2L 

Effekt: 350hk

- Max turtall: Mangler

Toppfart: Mangler

Prioriterer eier toppfart eller akselrasjon Mangler

Nytt drev utveksling: Mangler

RiktIg propell:  for mange ukjente faktorer

Det er nyttig med tips fra andre F29 eiere/brukere men du må ta utveksling alvorlig.

Du kan heller ikke få best akselrasjon og toppfart I samme propellsett derfor må du få fram hva er viktIg for deg...

• 3 uker senere...

Tja, er jo helt vanlig det, at folk har meninger om det de overhodet ikke kjenner til,

ingen mangler på min side av disken i hvert fall, ALT i listen over og mere til ble nøyaktig spesifisert,

samt fotografier av båt/aksel opplegg

de kunne bare ikke levere slik propell de mente jeg burde ha

Redigert av janet (see edit history)

V8 rules.

janet: ...synd at du ikke fikk den hjelpen du ønsket hos Winrace. Bruker dem til mine båter, anbefaler dem til mine venner og bekjente.

Jeg kjenner ingen som er misfornøyd med dem, rett og slett....  men jeg kjenner mange som har fått hjelp til alle døgnets tider feks natta før et viktig båtrace, eller etter en grunnstøting siste feriedag... eller bistand til installasjoner på nye skrog....

TS - hvorfor er du ikke fornøyd med Bravo 3 på din F29/6.2L-350hk ?

Redigert av dieselfan (see edit history)
dieselfan skrev 46 minutes ago:

janet: ...synd at du ikke fikk den hjelpen du ønsket hos Winrace. Bruker dem til mine båter, anbefaler dem til mine venner og bekjente.

Jeg kjenner ingen som er misfornøyd med dem, rett og slett....  men jeg kjenner mange som har fått hjelp til alle døgnets tider feks natta før et viktig båtrace, eller etter en grunnstøting siste feriedag... eller bistand til installasjoner på nye skrog....

TS - hvorfor er du ikke fornøyd med Bravo 3 på din F29/6.2L-350hk ?

ja, synd, men er ikke misnøgd med Winrace, de hadde meninger om et par prop varianter jeg burde prøve,

men klarte ikke å finne leverandør av slik prop, så det kom ikke noe ut av det

V8 rules.

.. ref annen tråd hvor du skriver du har en Toyota motor, iflg signaturen din One Off skrog, samt du skriver "båt/aksel opplegg"  , så høres det jo ut som en noget spesiell løsning..  Da blir det straks vanskeligere å gi råd basert på erfaring med kjente kombinasjoner :smiley: 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

ivar skrev for 2 timer siden:

.. ref annen tråd hvor du skriver du har en Toyota motor, iflg signaturen din One Off skrog, samt du skriver "båt/aksel opplegg"  , så høres det jo ut som en noget spesiell løsning..  Da blir det straks vanskeligere å gi råd basert på erfaring med kjente kombinasjoner :smiley: 

jada, spesielt opplegg, men de fikk også i posten fra meg en prop av den typen jeg brukte daglig

men ikke værre en at WinRace raskt kom opp med 2 varianter jeg burde prøve,

den ene rettet mot optimal topphastighet, den andre ikke

problemet var altså å finne leverandør av passende prop, det var der det strandet

V8 rules.

w22sport skrev On 2.8.2017 at 7.45:

Ok,takk for tips! Men skulle vært int. å høre hva slags propell noen andre Hydrolift 29 eiere har på sin båt og hva slags erfaringer dere har?

Jeg har en Rib Unlimited 32 som er basert på samme skroget som ditt. Men er noe lettere og single step og notch (som det vel er på std også).

Med 350 diesel og 1.5 i gir bruker jeg en Maximus 28 som er optimert hos BBlades i US for å beholde marsjfart, men øke turtall ved WOT. Jeg har da 3460 rpm på topp. Går 40kn og 1,1l/Nm ved 3000.

ellers er det mye Bravo1 propell til disse, men jeg har litt høy x-dimensjon, så trenger 5bl og extra cupping for å redusere slip.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...