Bitteliten Startet 1.August.2017 Link til dette innlegget Startet 1.August.2017 (redigert) Jeg har en Lofrans project 1000 vinsj som jeg skal demontere nå. Etter 10+ års aktivt bruk av tidligere eier og meg lekker det litt fra boltene gjennom dekk, og et par oringer ser ut til å måtte byttes. I følge manualen er dette noe sm bør gjøres hvert 3. år... ?? Sprengskissene ser slik ut: er det noen som har erfaring med å skru på denne vinsjen og som har gode tips å komme med? jeg ser for meg at første trinn er å ta av kabler til el motoren (etter først å ha tatt gode bilder av hvordan alt er koblet....), så frigjøre kjettingen fra vinsjen og så løsne de fire boltene som går gjennom dekk. Da splittes den slik at vinsjen over dekk og gearhus og motor under dekk separeres. så hjem på kjøkkenbenken for å se på herligheten. Så begynner morroa ? Redigert 1.August.2017 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Seasu Svart 1.August.2017 Link til dette innlegget Svart 1.August.2017 Hør med Fredrikstad vikleverksted, hadde overhalingskit med lager, børster +diverse til min. Hyggelige og dyktige folk. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 1.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.August.2017 Takk :-) det er selve vinsjen og muligens gearet jeg skal se over. Elektromotoren virker fint. Er det noen her som har erfaring med å gjøre dette selv? Sitér dette innlegget Link to post
Seasu Svart 1.August.2017 Link til dette innlegget Svart 1.August.2017 Ja, overhalte en 1000 projekt standard. Motor og gir. Ta noen bilder ved demontering. Tror det var 3 oringer og en simring i gear. Byttet børster og lager i motor. Fettet opp med vannfast fett. Brukte pakningsmasse eller pakning fra Bt på en av pakningene.Helt kurant jobb. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 2.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.August.2017 (redigert) Har begynt å plukke vinsjen fra hvernadre. Står igjen med aksel med en "klemring" og vinsjbasen over dekk. Har løsnet mutterne på de 4 gjennomgående boltene under dekk. Men hvordan får jeg splittet vinsjen slik at jeg kan ta ut motor og gear og løsne basen på dekk? Den henger i ett eller annet her. Er det en splint på akslingen? Redigert 2.August.2017 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.