StigR86 Startet 1.August.2017 Link til dette innlegget Startet 1.August.2017 Hei Er på jakt etter å kjøpe polyester til større reparasjons jobb på en båt. Bruker pr idag Biltema sin polyester sammen med glassfiberarmering. Problemet jeg opplever med denne er at den herder altfor fort og man rekker ikke over hele området på en gang. Etter å ha sett gjennom nettet og Youtube ser jeg det er vanlig på utenlandske sider å bruke en type polyester som ikke herder før man til slutt legger et lag med voks eller topcoat og man kan deretter gjøre slipejobben før man lakkerer. Noen her inne som vet hvor man får tak i slike produkter til en rimelig penge og som eventuelt har noen erfaring med dette? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 1.August.2017 Link til dette innlegget Svart 1.August.2017 er nok heller at den herder som vanlig, men blir klebrig i overflaten (som gelcoat blir) slik at neste lag får maks vedheft: http://www.totalboat.com/product/polyester-laminating-resin/ Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
StigR86 Svart 1.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.August.2017 Ja stemmer, var kanskje litt dårlig forklart, men det er denne jeg er ute etter. Men jeg greier ikke finne dette på noen norske sider. Noen erfaring med å bestille fra denne siden? Sitér dette innlegget Link to post
pberg Svart 1.August.2017 Link til dette innlegget Svart 1.August.2017 Du kan ikke prøve med litt mindre herder i blandingen din da? Polyester reagerer vel mye raskere til mer herder du har i. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 1.August.2017 Link til dette innlegget Svart 1.August.2017 Her har du vanlig polyester for håndopplegg https://www.seasea.no/polyester-440-m850-20kg Databladet foreskriver 1% herder. Hvor stort område jobber du med? (siden du ikke rekker over hele som du sier). Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Komodo Svart 1.August.2017 Link til dette innlegget Svart 1.August.2017 ivar skrev 1 time siden: http://www.totalboat.com/product/polyester-laminating-resin/ Fjordwing19 skrev 1 time siden: Ja stemmer, var kanskje litt dårlig forklart, men det er denne jeg er ute etter. Men jeg greier ikke finne dette på noen norske sider. Noen erfaring med å bestille fra denne siden? Det tror jeg du skal slå fra deg. Dette er jo en amerikansk side, og polyesteren dermed amerikansk. Dette er nok helt alminnelig polyester som den jeg linket til fra Seasea (Norpol = Reichhold). Legg merke til gel-tid. Ser også at de snakker om t-skjeer med herder (ikke veldig imponerende måleenhet) Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
tuffff Svart 1.August.2017 Link til dette innlegget Svart 1.August.2017 (redigert) 1 teaspoon er 5 milliliter, Komodo. Nøye nok det vel? Redigert 1.August.2017 av tuffff (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 1.August.2017 Link til dette innlegget Svart 1.August.2017 Forbinder t-skje med kakebaking osv., ikke som en presis måleenhet Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Krimart Svart 1.August.2017 Link til dette innlegget Svart 1.August.2017 Eller mer nøyaktig: 1 US tsp = 4,92892159 ml. ? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 1.August.2017 Link til dette innlegget Svart 1.August.2017 (redigert) Ja disse yankeene.... Redigert 1.August.2017 av Komodo (see edit history) Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
StigR86 Svart 8.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.August.2017 Takker for alle svar, har nå bestilt produkter fra kompositthuset. Håper dette vil gjøre jobber enklere :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.