Jump to content

"Laminating polyester resin" Hvor kjøpe?

StigR86

Recommended Posts

Hei

Er på jakt etter å kjøpe polyester til større reparasjons jobb på en båt. Bruker pr idag Biltema sin polyester sammen med glassfiberarmering. Problemet jeg opplever med denne er at den herder altfor fort og man rekker ikke over hele området på en gang. Etter å ha sett gjennom nettet og Youtube ser jeg det er vanlig på utenlandske sider å bruke en type polyester som ikke herder før man til slutt legger et lag med voks eller topcoat og man kan deretter gjøre slipejobben før man lakkerer.

Noen her inne som vet hvor man får tak i slike produkter til en rimelig penge og som eventuelt har noen erfaring med dette?

ivar skrev 1 time siden:

Fjordwing19 skrev 1 time siden:

Ja stemmer, var kanskje litt dårlig forklart, men det er denne jeg er ute etter. Men jeg greier ikke finne dette på noen norske sider. 

Noen erfaring med å bestille fra denne siden?

Det tror jeg du skal slå fra deg. Dette er jo en amerikansk side, og polyesteren dermed amerikansk. Dette er nok helt alminnelig polyester som den jeg linket til fra Seasea (Norpol = Reichhold). Legg merke til gel-tid.

59806bfbc69b6_Laminatingpolyester.JPG.bee701b587d32132fea65d303248f5ff.JPG

Ser også at de snakker om t-skjeer med herder :rolleyes: (ikke veldig imponerende måleenhet)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...