GunR Startet 1.August.2017 Link til dette innlegget Startet 1.August.2017 Var i båten i dag og rotet egentlig med noe helt annet, men så kjente jeg litt på en boks som står midt på den store (ca 8 cm i diameter) slangen som forbinder styrbord og babord tank.. Fant ut at det var en liten vender på undersiden, sikkert for å kunne velge en tank imens man utfører vedlikehold på den andre. og ... Vips! Der står jeg med noen avkorroderte greier i hånden.. klarte å feste det igjen, men det drypper litt, og sånn kan jeg ikke ha det. Men jeg har fulle tanker, iallfall 400 liter, og vet ikke helt hvor jeg skal gjøre av dieselen, og selvom en tømmer så godt som råd er, blir det aldri helt tomt. Vil dere tro at det går å klemme av slangene med lekter av tre som er pusset slik at kantene er runde? Sitér dette innlegget Link to post
Sayana Svart 1.August.2017 Link til dette innlegget Svart 1.August.2017 (redigert) Hvis slangene er av gummi går det greit. Biltema har tenger som er beregnet for dette bruk. Du kan bruke ei lita skrutvinge eller selvgriptang også. Tang for drivstoffslange Artikkel: 19000 Hylleplass: BIL 15 Lagerstatus 6490NOK Innkjøpsliste Hindrer at drivstoff renner ut ved demontering av drivstoffslange. Med avrundede kjefter for ikke å skade slangen. Av plast (ikke-ledende). Lengde: 154 mm. Redigert 1.August.2017 av Sayana (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 1.August.2017 Link til dette innlegget Svart 1.August.2017 Er det "myke" slanger, eller er det "sugeslanger" som har innebygget stivhet for å motstå "kollaps"? Hvis førstnevnte så kan du kanskje bruke en sveisetang? Da kan du finjustere hvor hardt de skal klemme. http://www.biltema.no/no/Verktoy/Sveis-og-lodding/Tilbehor/Sveisetang-2000019466/ Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
GunR Svart 1.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.August.2017 De er nokså stive. Innebygd "netting", og ganske stor diameter. Pga diameteren tenker jeg å bruke trelekter og tvinger. Lektene er avrundet og pusset. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.