Raserkalle Startet 1.August.2017 Link til dette innlegget Startet 1.August.2017 (redigert) Lykkelig mann med ny båt ber om tips fra erfarne båtfolk. Jeg har kjøpt meg en Quicksilver 21 Pilothouse (utenbordsmotor), men den er uten defroster og uten varme. Hvordan kan jeg holde vinduene klare og få litt varme i en relativt liten kabin uten å tømme bankkontoen? Redigert 1.August.2017 av Raserkalle (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 1.August.2017 Link til dette innlegget Svart 1.August.2017 Det må vel bli en eber d2 det? ca 10 lapper ? Sitér dette innlegget Link to post
Raserkalle Svart 1.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.August.2017 Akk... Det var dyrere enn jeg hadde tenkt Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 1.August.2017 Link til dette innlegget Svart 1.August.2017 Brukt? F.eks: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=98389939 Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Raserkalle Svart 1.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.August.2017 Grand Banks jr skrev On 1.8.2017 at 22.10: Brukt? F.eks: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=98389939 Vis hele sitatet Hm, duverden. Er dette slikt man må ha fagutdanning for å klare å montere sjøl, eller går det greit for en skarve musiker? Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 1.August.2017 Link til dette innlegget Svart 1.August.2017 Du kan sikkert finne monteringsanvisningen på nett. I utgangspunktet er det enkelt. Den har to ender. Kald luft inn i den ene enden, og varm luft ut av den andre. Så må det to skroggjennomføringer til, for eksosen og for frisk luft til brennkammeret. Det siste er en tank med bensin, med slange til eberen. I tillegg kopling til styreenhet, strøm etc. Dette er relativt rett frem hvis den er komplett. Jeg så ikke så nøye på bildene. Det er mulig det er noen krav til utlufting der hvor bensinmodellen står. Jeg har en eldre dieselversjon. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Raserkalle Svart 1.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.August.2017 Åkei, takk. Jeg får se hva jeg våger meg på. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 1.August.2017 Link til dette innlegget Svart 1.August.2017 Den varmeren ser vel lite komplett ut. Har den overhode sittet i en båt? Raserkalle skrev On 1.8.2017 at 22.21: Er dette slikt man må ha fagutdanning for å klare å montere sjøl, eller går det greit for en skarve musiker? Vis hele sitatet Hvis du setter bort montering av teinehaler er vel dette litt utafor... Det er en egen tråd her om noen som har kjøpt seg Webasto-kopier for en billig penge fra Aliexpress, det blir nok det billigste alternativet for deg. Søk opp den tråden dersom du er nysgjerrig Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Raserkalle Svart 3.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.August.2017 Jeg har montert teinehaler på andre båter, men på denne båten er det verre å få gjort det både solid og pent. Av og til er det bedre å ha folk til slikt. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 3.August.2017 Link til dette innlegget Svart 3.August.2017 Du kan også vurdere dieseldrevet varmer og ha ei lita kanne med diesel stroppa fast til formålet. Ein skrukork med hull og montert stigrør til varmeren, og ein reservekork som du set på kanna når du bærer på land for å fylle. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Komodo Svart 3.August.2017 Link til dette innlegget Svart 3.August.2017 Det var det jeg mente med en Webasto da Raserkalle: Mente ikke at du ikke er i stand til å montere en varmer selv, men den på finn.no i linken så ikke komplett ut, da blir det fort et prosjekt... Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Wallas Service Svart 3.August.2017 Link til dette innlegget Svart 3.August.2017 Grand Banks jr skrev On 1.8.2017 at 22.10: Brukt? F.eks: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=98389939 Vis hele sitatet Dette er en bensinvarmer, og de er ikke godkjent til bruk i båt. Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.