Jump to content

Hva er en "auto champ BM-5000"?


emilskj

Recommended Posts

Hei!

 

Mine foreldre har nettopp kjøpt ny gammel-båt. Ombord fantes saker og ting av alle slag, som er gode å ha på en regnværsdag. Deriblant en liten svart boks med navnet "auto champ" på oversiden. På undersiden står det Scanmatic A/S, made in Denmark, type BM-5000, DC: 12-24v, 0,2W

 

Boksen har en ledning med sigaretttenner/ strømkabel. Den er ca 10 cm lang, 5 cm bred og 2 cm høy. På oversiden er det et lit rødt lys som tennes når strømmen kobles til. Det stikker også opp noe som ligner på en liten kost, ca 3 mm i diameter, med mange ca 5 mm lange hår.

 

Noen som har peiling???

 

Emil Skjærvik

Tur- og dugnadsblogg for M/K Straumingen her.
Medlem av Forbundet Kysten

Link to post
Share on other sites

  • 10 måneder senere...

Hmmm? Står det noen frekvenser angitt på "burken". Ser ut som en liten sender/mottaker eller sensor av ett eller annet slag. Så nesten ut som en "jukse-alarm" også. Men slike produkter er som regel ikke laget av Scanmatic og samtidig skrudd sammen i Danmark. Skjønte ikke helt den kosten på enden heller??

 

Går det an å demontere for å se hva som er inni... :lol:

Kanskje det beste er å kontakte forrige eier...?

Link to post
Share on other sites

12 V, 0,2 w.. det blir 0,016 A. Ikke mye strøm til å gjøre så mye for. Jeg heller til forrige taler antagelser, juksealarm :-)

 

Eller kanskje en

Superopptakjempefantafenomenalistiskhyperneurogustiskdiafragmakontraksjonerbarre

erserblokerbartyristortriode?

 

Joda310

Redigert av Joda310 (see edit history)

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...