Jump to content

Hva er en "auto champ BM-5000"?

emilskj

Recommended Posts

Hei!

Mine foreldre har nettopp kjøpt ny gammel-båt. Ombord fantes saker og ting av alle slag, som er gode å ha på en regnværsdag. Deriblant en liten svart boks med navnet "auto champ" på oversiden. På undersiden står det Scanmatic A/S, made in Denmark, type BM-5000, DC: 12-24v, 0,2W

Boksen har en ledning med sigaretttenner/ strømkabel. Den er ca 10 cm lang, 5 cm bred og 2 cm høy. På oversiden er det et lit rødt lys som tennes når strømmen kobles til. Det stikker også opp noe som ligner på en liten kost, ca 3 mm i diameter, med mange ca 5 mm lange hår.

Noen som har peiling???

Emil Skjærvik

Tur- og dugnadsblogg for M/K Straumingen her.
Medlem av Forbundet Kysten

• 10 måneder senere...

Hmmm? Står det noen frekvenser angitt på "burken". Ser ut som en liten sender/mottaker eller sensor av ett eller annet slag. Så nesten ut som en "jukse-alarm" også. Men slike produkter er som regel ikke laget av Scanmatic og samtidig skrudd sammen i Danmark. Skjønte ikke helt den kosten på enden heller??

Går det an å demontere for å se hva som er inni... :lol:

Kanskje det beste er å kontakte forrige eier...?

12 V, 0,2 w.. det blir 0,016 A. Ikke mye strøm til å gjøre så mye for. Jeg heller til forrige taler antagelser, juksealarm :-)

Eller kanskje en

Superopptakjempefantafenomenalistiskhyperneurogustiskdiafragmakontraksjonerbarre

erserblokerbartyristortriode?

Joda310

Redigert av Joda310 (see edit history)

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...