Bøen Startet 2.August.2017 Link til dette innlegget Startet 2.August.2017 Er det noen som kjenner til den motoren? Den står i en Viknes 900 Combi som er gått 2100 timer, 2000 mod. Det er nylig skiftet registerreim. Er det noe en bør være oppmerksom på når det gjelder den motoren? Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 2.August.2017 Link til dette innlegget Svart 2.August.2017 6LP(A)-serien går for å være meget gode og driftssikre motorer, forutsatt at de har fått stellet sitt. Send meg en IM med e-postadressen din, så kan jeg sende deg Yanmars skjema for periodisk vedlikehold. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 2.August.2017 Link til dette innlegget Svart 2.August.2017 Går for å være det beste du får i båt. Regreim hvert 5.år eller 1000 timer. På 2100 ville jeg sendt inn dysene for sjekk/justering. De ryker litt, men det er normalt (hvit røyk) Test den på full fart i et par minutter, for sjekk av varmevekslere. Er temp ok, er det normalt lite å bekymre seg over med disse. Sitér dette innlegget Link to post
Hekkbølgen Svart 2.August.2017 Link til dette innlegget Svart 2.August.2017 Kjempefornøyd med min 6lpa. Hatt min i 4 sesonger og har kjørt den i 700 t og drøyt 5000 n mil. (gått 1200 totalt nå) og billige deler får man ved å kjøpe filter etc til toyota land cruiser 1hd-ft sin motor. 6lpa er bygd på denne. Sitér dette innlegget Link to post
Ingper Svart 3.August.2017 Link til dette innlegget Svart 3.August.2017 6LP från år 2000 är inom det intervall (t.o.m. 2002 ungefär) Yanmar hade stora problem med ventiltätningarna på dessa motorer som ledde till motorhaverier på löpande band efter bara några hundra timmar. Men många åtgärdades på garanti innan det skedde, och eftersom denna motor nu gått 2100h är det nog ingen större risk att den är i farozonen för detta problem längre. Har just bytt från en visserligen bra motor (4LHA-STP) till just 6LP-efterförljaren 6LPA (2016 års modell) i min båt Och det ångrar jag inte Sitér dette innlegget Ingemar E. NB Forum Link to post
Marida Svart 3.August.2017 Link til dette innlegget Svart 3.August.2017 Pass på begge blandebendene på eksosen. her er det to stk som må skiftes innimellom. Det blir en kostbar rep hvis de ryker under fart. Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 3.August.2017 Link til dette innlegget Svart 3.August.2017 Begge blandebend? Har selv 6 lp og der er det et eksosbend/ blandebend ( har ikke sett noen viknes 900 med 2 motorer) Sitér dette innlegget Link to post
Bay_liner Svart 3.August.2017 Link til dette innlegget Svart 3.August.2017 Feilen på Yan det referers til over var at ventilklaringene på eksosventilene var for trange. Stilt etter bil-spec og det ble for trangt for marint bruk. Enkelt å fikse om det ble utført før evt havari. Sitér dette innlegget Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.