Jump to content

Mariner 30hk 1995, noe å satse på?

index

Recommended Posts

19 fot skrev 26 minutter siden:

Nå er det 5 år siden du kjøpte motoren, hvordan gikk det? Går motoren forysatt bra? Du er jo fremdeles aktiv her på båtplassen.

@index - jeg lurer også siden jeg nærmest garanterte deg at disse er skuddsikre.

Det er alltid en viss risiko med å tørre å ha klare meninger... :sweat:

ivar skrev 13 minutter siden:

Yamaha lanserte pro-v betegnelsen med Pro-V 200, det var en motor med noen tilpasninger beregnet for høy fart. 

Pro-V 100 tror jeg bare er en nedtrimmet 115hk.. ? 

Takk for info. Har sett endel 115 jk som ser like ut. Snakket med en i sommer som har Pro-V 200 og han var godt fornøyd, men også han nevnte at motoren var tørst (og det var dermed kanskje ikke så rart at praten foregikk ved brygga til en bensinstasjon.

Motoren min klarer noe over 30 knop (62 km/t på bil-gps) med båt på et tonn, så grei fart der. Men har noen ganger fusket litt på full gass. Men jeg kjører stort sett i rolig tempo.

dieselfan skrev for 7 timer siden:

@index - jeg lurer også siden jeg nærmest garanterte deg at disse er skuddsikre.

Det er alltid en viss risiko med å tørre å ha klare meninger... :sweat:

Tror du hadde rett der. Marineren er pålitelig og grei den, ingen problem der. Eneste problemet jeg har hatt er at flottørhuset fyller seg med gele i  blant, men  det  har mer med etanol i bensin og lite bruk å gjøre enn motoren selv. Siden jeg kun har denne som reservebåt går det fort noen måneder mellom hver gang den blir startet. Men en rens av forgasser går kjapt, og så går den like fint igjen. Jeg tviler på om jeg kommer til å slite ut denne med min bruk noen gang.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
19 fot skrev for 8 timer siden:

Nå er det 5 år siden du kjøpte motoren, hvordan gikk det? Går motoren forysatt bra? Du er jo fremdeles aktiv her på båtplassen.

Ingen problem. Marineren er stabil og grei den. Kommer til å leve mange år til.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
index skrev 4 minutter siden:

Men en rens av forgasser går kjapt, og så går den like fint igjen.

Ja, den er enkel å jobbe med, ganske store hull i dysene, så lett å få ren.

Du husker på at du ved å bytte forgasser får 40hk ut av den..:wink:

dieselfan skrev Just now:

Du husker på at du ved å bytte forgasser får 40hk ut av den..:wink:

Fristende, men jeg har egentlig ikke bruk for det. Med mindre det skulle dukke opp en billig forgasser da...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...