Grand Banks jr Posted August 4, 2017 Share Posted August 4, 2017 Det jeg misliker mest med kalesjebåt er vannet som spruter inn mellom kalesjen og vindskjermen når man går i dårlig vær. Det gjelder både i front av vindskjerm, og bakerst på vindskjermen der den skrår ned. Jeg har sett noen båter som har en sprutavviser. Både sett i pleksiglass (tror jeg) og i aluminium. Noen som vet om slikt for montering på eksisterende vindskjermer? Påvirker de eksisterende kalesje noe? Quote Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Sitrin Posted August 8, 2017 Share Posted August 8, 2017 Jeg fikk på tidligere båt laget dette hos en blikkenslager i aluminium etter egne mål. Quote Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
Bay_liner Posted August 8, 2017 Share Posted August 8, 2017 Hvis det passer rent praktisk kan du kanskje finne en passende gummilist å lime på vindusrammen bakenfor kalesjefestene? Quote Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... Link to post
Grand Banks jr Posted August 11, 2017 Author Share Posted August 11, 2017 Kalles visst "vannaviser" også: http://agderboat.mamutweb.com/Shop/Product/Vannaviser-i-aluminium-på-vindskjerm-29-Baltic-pris-pr-m/303205 Kr 255/ løpemeter. Samme som brukes på Baltic. Regner med at jeg kan kjøpe i ferdig kuttet lengde. Båten min ligger i båthavn ca 400 meter fra deres utsalg... Visste ikke at de hadde alt mulig til båt :-) Quote Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Recommended Posts