Kallenavn Posted August 5, 2017 Share Posted August 5, 2017 Hei! sliter med min 2-takt 1992mod 90hk evinrude. Den starter og går fint på lave turtall, men svikter ved høye. Den kan gå litt på full gass (Max 5 sek), men så går den ned til lavt turtall igjen. Det funker å pumpe bensin med håndpumpa, da kommer den seg igjen. Den stopper aldri helt opp eller skrur seg av. Virker som den ikke får nok bensin? Har gått over slanger, og bytta bensinfilter og vannutskiller. Aner ikke hva som er problemet nå da? Quote Link to post
Åge Grevlingen Posted August 5, 2017 Share Posted August 5, 2017 Sjekk hele bensinkretsen mer grundig. Pick up i bensintank. Lufttilførsel til tank. Gjennomstrømning i alle slanger og koblinger. Bensinpumpe på motor. Lekkasjer osv osv. Quote Link to post
Kallenavn Posted August 5, 2017 Author Share Posted August 5, 2017 Takk. Har sjekket det som er synlig. Det er umulig å se tanken i seg selv, siden den ligger under dørken. Luftinga er da åpen ut mot siden av båten. Tror dere motor kan ha skjært seg? Har lest noe om at dette kan være et symptom på det... Gikk jo tom for olje nå også så jeg. Begynner å bli litt lei den motoren altså.. Quote Link to post
Furu Posted August 5, 2017 Share Posted August 5, 2017 (edited) Ikke gi opp. Om motor skulle suge litt luft i en slange så klarer du ikke å sjå det med øyet.. Hadde samme symptom på min yamaha ,og fikk samme råd her inne. fant tilslutt ut att hånd pumpa trakk inn falsk luft. Drivstoff slanger og hånd pumpe er ikke så dyrt og bør uansett byttes med jevne mellomrom Edited August 5, 2017 by Furu (see edit history) Quote Furuholmen & Scheen 1962 , Tornado 540 rib 2002 Skipsvrak i norge på google. Furuholmen28.com Link to post
dieselfan Posted August 5, 2017 Share Posted August 5, 2017 Din beskeivelse peker mot svikt i bensintilførsel. Om det hjelper å pumpe med slangepumpa så ville jeg gått rett på bensinpumpe eller restriksjon (klem på slange osv) som ÅgeG nevner. Når det hjelper å pumpe så er den neppe skjært... Quote Link to post
andk Posted August 5, 2017 Share Posted August 5, 2017 Hadde akkurat samme problem på en mindre motor. Samme symptomer. Her var det overhaling av forgasser som ble løsningen. Da gikk den som.et skudd etterpå. Quote Link to post
Kallenavn Posted August 5, 2017 Author Share Posted August 5, 2017 OK, takk! Og ikke minst takk for motivasjon. Kjøpr nye slanger på mandag. Dere hører fra meg om det fortsatt svikter ;) Quote Link to post
Recommended Posts