komfort Startet 5.August.2017 Del på Facebook Startet 5.August.2017 (redigert) Noen tips på dette problemet? Får starte , går på tomgang en stund, så STOPP. Etterpå får jeg ikke start. Vente ca et døgn så starter den :-) Morsomt! Lykken er at jeg enda ikke har kastet loss og havarert utpå! Det har vært litt problemer med fusking på 1800-2000 rpm denne sessongen, men har trodd dette var forgasserne. Redigert 5.August.2017 av komfort (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fjord21DC Svart 6.August.2017 Del på Facebook Svart 6.August.2017 Jeg ville startet med å bytte plugger og sjekke gnist. Mål coiler og at det er god gnist på alle pluggene.. Sitér dette innlegget Link to post
komfort Svart 6.August.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.August.2017 Nye plugger ble montert på lørdag, samme skjedde. Starter for så å stoppe igjen brått..... Sitér dette innlegget Link to post
LuckyFalls Svart 7.August.2017 Del på Facebook Svart 7.August.2017 Om mulig, test med ekstern tank for å eliminere eventuelle problemer med bensin tilførsel. Kan høres ut som at flottørkammerene suges tomt for bensin. Sjekket bensin filtre? Evt. sjekke bensinpumpe. I og med at den starter, virker det ikke som et tennings problem, og luft får den jo godt med så da gjenstår egentlig bare bensinen. Jeg regner med at du pumper opp med bensin før kaldstart? Sitér dette innlegget Link to post
komfort Svart 8.August.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.August.2017 Hele bensintilførselen er byttet, har både elektrisk pumpe og pumpebelg. Synes det er rart at den er HELT død hvis det er bensinpumpe eller tilførsel da jeg kjører el pumpe. Skal sjekke om det er gnist på pluggene...... Sitér dette innlegget Link to post
jadalber Svart 8.August.2017 Del på Facebook Svart 8.August.2017 Må være noe elektrisk. Ville sjekket for gnist når det skjer Sitér dette innlegget Link to post
LuckyFalls Svart 11.August.2017 Del på Facebook Svart 11.August.2017 Om du ikke har fått fikset det, kan være "vakkel" dårlig kontakt i daumanns bryteren/knappen, opplevde det en gang og måtte bytte denne. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 11.August.2017 Del på Facebook Svart 11.August.2017 Vilĺe drenert forgassere rett etter stopp for å sjekke at alle er fulle. Sitér dette innlegget Link to post
komfort Svart 13.August.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.August.2017 Har sjekket daumannsbryteren opp og ned. Må sjekke når den stopper også. Skal prøve å drenere gasserne, men har lite tro på bensintilførsen....den er helt død når den stopper Sitér dette innlegget Link to post
LuckyFalls Svart 14.August.2017 Del på Facebook Svart 14.August.2017 Mener du helt død, som at starter ikke går rundt heller? Om så kan det være vakkel i hovedstrømsbryteren. Dette har jeg også erfart og om det er dårlig kontakt der, går det rett og slett for lite ampere gjennom til å starte motoren. Denne er enkel og billig å bytte. Sitér dette innlegget Link to post
komfort Svart 29.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juli.2018 Tenkte å avslutte denne tråden slik at den kan være til hjelp og ikke bare spørsmålstegn...Det var CDI enheten som var delvis defekt. Satt langt inne å bytte denne siden den koster ufattelige 15.000kr på Yamaha!! Fikk den for 5.000kr på skruvat ? Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 29.Juli.2018 Del på Facebook Svart 29.Juli.2018 Veldig bra det kommer konklusjoner, da mange poster bare forblir åpne! Skruvat er altså da en anbefaling! Leverer de tenningsdeler/CDI til andre merker også! Har man jo en eldre påhenger er jo 15000 en stor prosent av restverdien på motoren.. Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.