Jump to content

Park-funksjon på nyere Side Power kontrollpanel?

PiperBill

Recommended Posts

Jeg har en eldre Engbo ankervinsj som jeg fikk montert en «Side Power» fjernkontroll på for et par måneder siden.  Både den gamle fastmontert kontrollpanel med «park» funksjon pluss den ny fjernkontroll (som styrer både ankervinsj og baugthruster ) har fungert kjempefin inntil i dag. Nå kutter den gamle fastmontert ut etter ca. 5 sekunder når jeg skal dra opp.  Ingen stor krise da jeg kan bruker fjernkontroll men den har ikke park funksjonen.

Et par ting jeg lurer på. Dersom det viser seg at den original Engbo kontroll må byttes så er jeg ikke sikker på om de nye fastmontert fra Side Power (Sleipner) har park funksjon. Noen som vet? Jeg synes parkfunksjonen er veldig bra og skulle gjerne beholdt det.

Noen som kan gi meg noe tips om hvordan jeg bør feilsøke det gamle Engbo-kontrollpanelet? Det virker som om den slår seg helt av etter noen sekunders bruk. Det er mulig feilen ligger et helt annen sted også.

Obs. På bildet av Enbo-kontrollen så skal pilen på den gule knappen peker oppover. Noen som har limt den opp ned :-)

remote.jpg

enbo.jpg

Edited by PiperBill (see edit history)

And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse!

Kjøp deg en fjernkontroll med flere kanaler, og bruk en av di ledige kanalene som P funkjson,. Gjorde det på min gamle engbo vinsj. kjøpte 4 kanals fjernkontroll på nettbåt og brukte høyre piltast til P .  skal du bruke truster også på kontrollen må du jo ha 678 kanaler ;) 

Er fornøyd med fjernkontroll som den er men det er den fastmontert som er (kanskje) gåen. Noen som vet om nyere fastmontert har «P» funksjonen? Ellers må jeg bare «get used to it».

And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse!

• 2 years later...
THRUSTandTRUST skrev for 3 timer siden:

Piper Bill, jeg har en Engbo 31 med samme panel som på bildet ditt. Kan du skrive litt om hvordan du bygde om til Side Power fjernkontroll? 

Takker!

Jeg fikk det  montert hos leverandøren så jeg kan desverre ikke gi mye råd om det :-)

THRUSTandTRUST skrev for 3 timer siden:

Piper Bill, jeg har en Engbo 31 med samme panel som på bildet ditt. Kan du skrive litt om hvordan du bygde om til Side Power fjernkontroll? 

Takker!

Utgangen til vinsjen på den styreenheten for RC-21E er relestyrt så det skal vel være relativt greit å klippe av riktig plugg på den og parallellkoble den med kablene fra panelet på på vinsjen du har i dag. 

Men kontakt support hos Sleipner de svare raskt https://sleipner.no/mysite/helpdesk/public/ 

Edited by lippert (see edit history)

mvh Knut Erik