Jump to content

Hva har skjedd med Skorgenes?

Karavoli

Recommended Posts

Skorgenes tror jeg ikke eksisterer lenger. De lagde blant annet Tresfjord. Westfjord i Sverige er det vel som har over former og rettigheter.... Var i hvert fall det jeg fant ut den gang jeg selv hadde en Skorgenes produsert Trefjord 29 AC.....

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Vestnes Båtsenter ble begjært konkurs i 2015. Askøy Båtsenter i 2017. Det var selskapene til Skorgenes i Norge. Hva som skjer med produksjonen i Litauen aner jeg ikke.

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

• 1 year later...

Lurer litt på dette jeg og! Ser Erling viksund har startet opp igjen med noen NB og Viksund modeller, samme har Strusshamn båtsenter. Altså to forskjellige fabrikker med samme merke? Men er Skorgenes i Lithauen også lagt ned? Strømsnes kjøpte jo rettigheter til både Viksund og NB.

<p>Har hatt/har Zodiac 12, Quicksilver 8 5hk tohatsu, GH 10 9,9 Yamaha, Skibsplast 14 25hk Mercury, Vernøy 430 sl 25hk Johnson, Saga 20 Marna MB10a, Hasla 21 Yanmar 3qm30.

• 2 years later...