Jump to content

Hvor mye er en eldre VP v8 verdt?

Rikki Tikki

Recommended Posts

Hvis løsningen med sjøvannspumpa er den samme som på AQ140 er det ingen forbindelse direkte inn i blokka. Det skal være en simmerring i vannpumpa mot motor og i motor mot vannpumpen med "luft imellom. Lekkasje fra vannpumpa distribueres på kamdrev og andre tannhjul som reima er innom samt reima og det går utover alle tannhjul og strammeren. Dette så du eventuelt når du skiftet reim? Du ser det antagelig på baksiden av pumpa og når motoren evy går.

Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... :yesnod:

OK! Jeg tenkte på løsningen som de uten reim har, der slappe simmerringer leder sjøvannet rett I olja. Hvis denne har registerreim har den nok ikke samme løsning nei.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Bay_liner skrev 20 minutes ago:

Hvis løsningen med sjøvannspumpa er den samme som på AQ140 er det ingen forbindelse direkte inn i blokka. Det skal være en simmerring i vannpumpa mot motor og i motor mot vannpumpen med "luft imellom. Lekkasje fra vannpumpa distribueres på kamdrev og andre tannhjul som reima er innom samt reima og det går utover alle tannhjul og strammeren. Dette så du eventuelt når du skiftet reim? Du ser det antagelig på baksiden av pumpa og når motoren evy går.

Stemmer det! Jeg husket ikke hvordan det så ut, men etter en rask titt i Verkstedmanualen, så skjønner jeg hva du mener. Mao så er vi tilbake til oljepumpa:clap:

598c3f49814b2_Skjermbilde2017-08-10kl_12_54_47.png.3627e06b679f4bf8d838c2da731ae402.png

Da satser jeg på å få nappet av oljepumpe etter jobb i dag. Hvordan vil jeg se indikasjon på lekkasje her? Det må vel være evt tæring jeg ser etter? Ellers av pakninger så er det vel bare en O-ring mellom oljekjøler og blokk som må byttes? 

Sjøvannet stopper ved impeller? Eller må jeg belage meg på å plugge sjøvannet?

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...