Pim Startet 8.Juli.2005 Del på Facebook Startet 8.Juli.2005 Hei. Jeg oppdaget nylig at det drypper fra baksiden av vannpumpa. Jeg tok ut impelleren og oppdaget en rift på en av vingene. Ny impeller ble satt inn, men det dryppet fortsatt, ja kanskje faktisk litt mer enn tidligere, dvs en dråpe per sekund. Jeg strevde en del med å få impelleren til å treffe inn i et spor/ kile på innsiden av selve impelleren, men den gled inn til slutt. Denne kilen har en halvmånefasong og jeg antar at den skal ligge med den flate siden opp. Er det noen som har en formening om riktig fremgangsmåte, eller er det evt annet som er feil. Jeg drar på tur i morgen. Tar motoren skade av en to dagers tur før jeg gjør noe? Pim Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 8.Juli.2005 Del på Facebook Svart 8.Juli.2005 Dryppingen har ikke med impelleren å gjøre, men med teningen/simmerringen på akslingen som driver impelleren. En dråpe pr. sekund er mer enn hva jeg ville ha vært komfortabel med å reise rundt med. Sannsynligheten for at det øker, er jo absolutt til stede. Skift heller tetningen og lageret så har du problemfri vannpumpe lenge. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Pim Svart 8.Juli.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juli.2005 OK. Takk for svar nattestid. Jeg så ikke noe annet av løse deler inni der, men går ut fra at jeg da må inn fra fronten, og ikke bak impellerhuset? Pim Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 9.Juli.2005 Del på Facebook Svart 9.Juli.2005 Denne kilen har en halvmånefasong og jeg antar at den skal ligge med den flate siden opp. Det stemmer. men går ut fra at jeg da må inn fra fronten, og ikke bak impellerhuset? Beklager, simmerringene sitter på baksiden, dvs pumpa må demonteres.Se denne tråden. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.