Jump to content

Impellerskifte på md 21a


Pim

Recommended Posts

Hei. Jeg oppdaget nylig at det drypper fra baksiden av vannpumpa. Jeg tok ut impelleren og oppdaget en rift på en av vingene. Ny impeller ble satt inn, men det dryppet fortsatt, ja kanskje faktisk litt mer enn tidligere, dvs en dråpe per sekund. Jeg strevde en del med å få impelleren til å treffe inn i et spor/ kile på innsiden av selve impelleren, men den gled inn til slutt. Denne kilen har en halvmånefasong og jeg antar at den skal ligge med den flate siden opp. Er det noen som har en formening om riktig fremgangsmåte, eller er det evt annet som er feil. Jeg drar på tur i morgen. Tar motoren skade av en to dagers tur før jeg gjør noe?

 

Pim

Link to post
Share on other sites

Dryppingen har ikke med impelleren å gjøre, men med teningen/simmerringen på akslingen som driver impelleren. En dråpe pr. sekund er mer enn hva jeg ville ha vært komfortabel med å reise rundt med. Sannsynligheten for at det øker, er jo absolutt til stede. Skift heller tetningen og lageret så har du problemfri vannpumpe lenge.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...