Jump to content

Vetus M2.06 vil ikke starte


thomaspolden

Recommended Posts

Hei. 

Har en Maxi 84 med en Mitsubishi Vetus M2.06 fra 2002, som jeg har hatt litt problemer med.

Var på tur, og skulle inn i en havn for å fortøye, men da jeg skulle gå ned på tomgang, så stoppet motoren. Måtte da starte i fri med høyt turtall og være kjapp med å sitte motoren i gir også opp på turtall, eller så stoppet den. Tenkte at dette antakelig var dieselfilter-relatert, så fikk tak i nytt grov-filter og fin-filter. Byttet disse og motoren gikk fint. Skulle så hjem fra turen, og gikk i en halvtimes tid, da begynte jeg å høre en metallisk "klakke-lyd" ifra motoren, og det kom litt røyk ifra motoren. Stoppet, kalte opp redningsselskapet og ble slept til nærmeste havn. Fant ett par dl med olje under motoren, trolig det som kan ha laget røyk. Dette var kommet ut fra et hull under det ene påfyllingshullet til oljen, der hadde en propp falt ut.(Se bilde.) Hadde fremdeles bra med olje på peilepinnen. 

Fikk litt hjelp til å skru, og kom fram til at den ene dysen var tett/dårlig. Fikk den tilbake fra overhaling i dag, og monterte den, og da startet motoren og den gikk relativt fint. Synes den var litt treg ved gasspådrag i fri, også kubbet den. Nå får vi ikke start på den i det hele tatt.

Er det noen som har noen idéer om hva dette kan være? Skal kontakte verksted i morgen, men er redd pengene renner vekk da.

 

 

20170730_140432.jpg.bb6f0ff0e6ca1d638af1721d1f987684.jpg

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...