fjordling17ht Startet 9.August.2017 Link til dette innlegget Startet 9.August.2017 Hei først av alt oppretta jeg nettopp bruker her så jeg vet ikke om jeg nå poster rett. :) Jeg har nettopp begynnt på et Fjordling prosjekt fra 1967. hvor det sto en Volvo B20 motor med 280 drev på fra før.. Men jeg har nå fått tak på en som har en Volvo B230 som han rigger opp med turbo data sprut og litt forskjellig så den ender på en 250/300 hk. Også fått tak på et 290 drev med tilt og singel propell. Det jeg da lurer på er den motoren jeg har fra før har alt av sjøvannskjøle system osv på men det har ikke den jeg nå snart fåt.. den har muligens kjøling på eksos... ellers er det ferskvanns kjøling. Vil dette være noe som kan passe overens fra den jeg har eller må jeg lage til noe nytt.. evt kan jeg slippe og ha det på motoren ? Tips til hvordan jeg evt kan få dette til eller evt hva jeg ikke må gjøre osv.. alt mottas med stor takk.. bilder kommer i morgen :) Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 9.August.2017 Link til dette innlegget Svart 9.August.2017 Mine tanker.. med så mye effekt så trenger du vel endel kjøling? velkommen til båtplassen ? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 9.August.2017 Link til dette innlegget Svart 9.August.2017 jepp, spent på hvordan det vilk funke med såpass effektuttak i båt , som jo gir litt annen belasning enn i bil. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
boble65 Svart 9.August.2017 Link til dette innlegget Svart 9.August.2017 Bør vel kanskje forsterke hekk endel og? og sjekke samtidig for råte i hekk? Sitér dette innlegget Link to post
fjordling17ht Svart 9.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.August.2017 det meste av hekk og motor rom vil bli forbedret i vinter og forsterket uannsett men når ting er tilpasset og ser at dette vil fungere greit. :) jeg tenker også det at det med nok kjøling er viktig.. men har en b20 motor (aq140a) håpte kanskje sjøvannskjølesystemet som står på den kunne passe over... eller evt hvor kan jeg få kjøpt sånn system til en B230 ? :) evt også Marinisert turbomanifoil da denne blir jo med turbo og datasprut :P det ligger noe i det der at jeg kan jo ikke ha alt hva alle andre har :P Så en Fjordling 17fot HT med innenbords Volvo B230 med 300hk ca må vel en kunne si ikke er alt for mange tullinger som har funnet på ? :) Sitér dette innlegget Link to post
fjordling17ht Svart 9.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.August.2017 Sitér dette innlegget Link to post
fjordling17ht Svart 9.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.August.2017 Sitér dette innlegget Link to post
fjordling17ht Svart 9.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.August.2017 Her er den som sto i båten ? Sitér dette innlegget Link to post
fjordling17ht Svart 9.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.August.2017 Det er så harry og bra med den vindskjermen... ? satser stort for at dette skal gå seg til. Så nok engang vil jeg bare si takk for alle tips og triks evt forbedringer og ulemper det skulle måtte være noen av dere erfarne båt folk har og komme med. Da jeg er ganske fersk i gamet. Vært CO pilot(passasjer) i alle år tenkte det var på tide med en heilt på tryne båt ? Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 10.August.2017 Link til dette innlegget Svart 10.August.2017 Fjordlingen er jo en vinner så intet på trynet der? Sitér dette innlegget Link to post
quantumduck Svart 10.August.2017 Link til dette innlegget Svart 10.August.2017 Dette blir gøy, keep us posted :-) Sitér dette innlegget Link to post
Sivijo Svart 10.August.2017 Link til dette innlegget Svart 10.August.2017 ?? Sitér dette innlegget Link to post
jo--and Svart 10.August.2017 Link til dette innlegget Svart 10.August.2017 Flotte båter dette. Det arrangeres jo Fjordlingløp og er et greit miljø for disse her i Norge. Der stiller det båter både fra Norge og Sverige. Hvis du er på Facebook så er det bare å søke på Fjordling 17 HT, så finner du en grei gruppe der med mye kompetanse. Vindskjermen tror jeg er standard, og båten din ser jo ut som et bra eksemplar. Vet at det er noen som har kjekk størrelse på påhengere og de verste gjør vel mellom 60 og 70 GPS knop. Så ingen båt og kimse av dette. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 17.August.2017 Link til dette innlegget Svart 17.August.2017 Den gamle motoren motoren din er ikke en B20,men en B19-21-23 Har den frostplugger pa begge sider er det en B23. Da har den kanskje marineveiva som gjor at slagvolumet er pa 2,5L Hvilket nr er det pa toppen over eksosiden? Sitér dette innlegget Link to post
fjordling17ht Svart 27.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.August.2017 Takk for info @Lars K jeg har ingen anelse uten om det var det jeg fikk beskjed om at det var. skal sjekke når jeg komme hjem hvilke nummer som står :) Sitér dette innlegget Link to post
Sivijo Svart 29.August.2017 Link til dette innlegget Svart 29.August.2017 Så passe rått ut det der ?? På fb regner jeg med du er med i team linge gruppa ? Sitér dette innlegget Link to post
vidar t Svart 9.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2019 Hvordan går det med prosjektet? Jeg holder på med ett tilsvarende Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 9.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2019 Hvor står du med den båten @vidar t? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.