bare lek(k)er Startet 10.August.2017 Del på Facebook Startet 10.August.2017 Hei, jeg har en eldre Autohelm (Raymarine) St 1000 autopilot som "krangler". Dvs ikke får jeg kalibrert den, og ikke endrer den gradene i display når jeg dreier på den, mekanikken virker i orden (armen går greit ut og inn når jeg kjører den manuellt.) Mistenker kretskort og/eller kompasset) (noe irr på printplata, har forsøkt å fjerne det meste av irret, men er ikke svakstrømselektriker så...) Nytt kretskort er visstnok ikke å få tak i lenger. Har vært i kontakt med både Navytech og Seatronic, Navytech kunne ikke hjelpe, Seatronic kunne sende den til USA, men det koster 2500,- (fastpris) Har ikke veldig lyst til det siden man får ny TP 10 til 3700 kr, eller Ny Raymarine ST 1000 + til ca 4.200,- på tilbud. Noen tips til hvem som kan reparere dette for en billig penge? (Oslo/Akershus) Trygve Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 10.August.2017 Del på Facebook Svart 10.August.2017 Mener det var en i Akershus som ga vekk en Autohelm 2000 på FB gruppa for seilutstyr i går. Vet ikke om det har gått enda..? Ikke at det reparerer den du har men... Sitér dette innlegget Link to post
bare lek(k)er Svart 10.August.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.August.2017 Er medlem der :) men lå der ikke :( Såvidt jeg har skjønt er det samme printkort/kompass til både ST 1000 og 2000, så en "dele pilot" tror jeg oxo går. Trygve Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 10.August.2017 Del på Facebook Svart 10.August.2017 Ah 1000 & St 2000 og 1000 passer om hverandre i festenehvis du må bytte, og prisen tatt i betrakning er det kanskje like smart. Du må bytte kontakt, men det følger med på den nye. Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
bare lek(k)er Svart 10.August.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.August.2017 Forskjellen mellom ST 1000 og ST 2000 er såvidt jeg vet kun i motor/drivverk, (man kan velge mellom ST 1000 og ST 2000 i oppsettet i autopiloten) Så nytt drivverk kommer vel evt. i tillegg til rep. prisen ? Trygve Sitér dette innlegget Link to post
småbåtentusiasten Svart 10.August.2017 Del på Facebook Svart 10.August.2017 http://tel-rad.no/ Fredrikstad, Storveien 10, Riksvei 117 fra rundkjøringen mot Gressvik på vei til sentrum i Fredrikstad. Så nylig en reparert autopilot bli tilbakelevert en kunde der. Innehaveren svarte at reparasjon av elektronikk deres spesialfelt. Var en veldig seriøs og hyggelig mann som står for den butikken. Blir der jeg kommer til å kjøpe båt-elektronikk fremover. Sitér dette innlegget Link to post
bare lek(k)er Svart 10.August.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.August.2017 Takk for tipset Småbåtentusiasten . Ferie der til 20 aug... Tar gjerne i mot flere tips/råd ! Trygve Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.