ebonita Startet 11.August.2017 Link til dette innlegget Startet 11.August.2017 När man använder OpenCPN under körning i mörker så finns det två lägen med dimmade skärmfärger som är bra för att inte hela båten skall lysas upp av skärmen till men för mörkerseendet. Men på mina datorer så kvarstår ett vitt fält överst på skärmen som är mycket störande. Är det någon som vet om man kan bli av med det? Se bilden nedan. Sitér dette innlegget Link to post
000 Svart 11.August.2017 Link til dette innlegget Svart 11.August.2017 har du prøvd F11 ? - fullskjermsmodus Sitér dette innlegget Link to post
X10an Svart 11.August.2017 Link til dette innlegget Svart 11.August.2017 Jeg synes også F11 høres ut som et bra forslag. Om ikke det virker, så virker iallefall denne: Sitér dette innlegget Link to post
ebonita Svart 12.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.August.2017 (redigert) Tack Knurrbart och X10an. Ja F11 minskar problemet till hälften, för det vita fältet halveras. Återstår eltejpen för resten fast jag får väl bli ursäktad om jag tycker att det är lite primitiv metod.... Redigert 12.August.2017 av ebonita (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
000 Svart 12.August.2017 Link til dette innlegget Svart 12.August.2017 Men hvorfor du har en vit stripe er vel heller spørsmålet . Eg har ingen slik hvit stripe. Dog kjører min pc med gjennomsiktige felt oppe der så kansje det er noe der. Men i fullskjerm så er der absolutt ingen stripe noe sted uavhengig av akkurat det og det skal det heller ikkje være. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 12.August.2017 Link til dette innlegget Svart 12.August.2017 Knurrbart skrev for 1 time siden: Men hvorfor du har en vit stripe er vel heller spørsmålet . Eg har ingen slik hvit stripe. Dog kjører min pc med gjennomsiktige felt oppe der så kansje det er noe der. Men i fullskjerm så er der absolutt ingen stripe noe sted uavhengig av akkurat det og det skal det heller ikkje være. Måtte prøve jeg også. F11, ingen stripe på en Lenovo L460. Pluss at en vel kan gå inn og endre fargen på selve tittellinjen, men det vil jo påvirke alt i windows: https://support.microsoft.com/nb-no/help/4026865/windows-10-change-start-menu-taskbar-action-center-colors Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 12.August.2017 Link til dette innlegget Svart 12.August.2017 ebonita skrev for 2 timer siden: Tack Knurrbart och X10an. Ja F11 minskar problemet till hälften, för det vita fältet halveras. Återstår eltejpen för resten fast jag får väl bli ursäktad om jag tycker att det är lite primitiv metod.... Husker jeg slet med samme problemstilling... Ligger en huskelapp på tastaturet her, trykk Shift 6... Forsøk det ebonita.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.