Jump to content

OpenCPN darkness mode

ebonita

Recommended Posts

När man använder OpenCPN under körning i mörker så finns det två lägen med dimmade skärmfärger som är bra för att inte hela båten skall lysas upp av skärmen till men för mörkerseendet.

Men på mina datorer så kvarstår ett vitt fält överst på skärmen som är mycket störande.

Är det någon som vet om man kan bli av med det?

Se bilden nedan.

Mörkerläge.JPG

Men hvorfor du har en vit stripe er vel heller spørsmålet . Eg har ingen slik hvit stripe.  Dog kjører min pc med gjennomsiktige felt oppe der så kansje det er noe der. Men i fullskjerm så er der absolutt ingen stripe noe sted uavhengig av akkurat det og det skal det heller ikkje være. 

Guest Avmønstret#
Knurrbart skrev for 1 time siden:

Men hvorfor du har en vit stripe er vel heller spørsmålet . Eg har ingen slik hvit stripe.  Dog kjører min pc med gjennomsiktige felt oppe der så kansje det er noe der. Men i fullskjerm så er der absolutt ingen stripe noe sted uavhengig av akkurat det og det skal det heller ikkje være. 

Måtte prøve jeg også. F11, ingen stripe på en Lenovo L460. 

Pluss at en vel kan gå inn og endre fargen på selve tittellinjen, men det vil jo påvirke alt i windows: 

https://support.microsoft.com/nb-no/help/4026865/windows-10-change-start-menu-taskbar-action-center-colors

ebonita skrev for 2 timer siden:

Tack Knurrbart och X10an.

Ja F11 minskar problemet till hälften, för det vita fältet halveras.

Återstår eltejpen för resten fast jag får väl bli ursäktad om jag tycker att det är lite primitiv metod....

:giggle::giggle::giggle:

Husker jeg slet med samme problemstilling...

Ligger en huskelapp på tastaturet her, trykk Shift 6...

Forsøk det ebonita..